Над 800 жертви на COVID-19 в Турция, заразените са близо 40 000

Великобритания регистрира нов рекорден ръст на смъртните случаи за денонощие

27-годишна родилка стана жертва на COVID-19 в Северна Македония

Трябват антикризисни мерки и за медиите

ЕС насочва 20 млрд. евро към чужди държави за справяне с COVID-19

Бърни Сандърс се отказва от надпреварата за президент на САЩ

Хиляди хора горят с платени почивки Много туроператори могат да бъдат заличени заради прекратени застраховки

Над 60 000 починали от коронавируса в Европа

ЕК одобрява схема за гаранция от 255 млн. евро за малките и средните дружества в България

Захариева: Парите за „такса“ коронавирус ще бъдат върнати на гражданите

Тълпи на пазарите въпреки карантината Търговци и клиенти не ползват маски и ръкавици, показа проверка на “Труд”

Лондон не планира да сваля мерките

ДДС при продажба на недвижим имот

75-годишен мъж дари пенсията си на болницата в Чирпан

Българин отказа да си сложи маска в магазин във Виена и заплаши служители с отвертка, задържаха го

Дори една фурма на ден влияе върху организма

Фурмите (пресни или сушени) са удивителен плод, на който от древността приписват свойството да укрепва здравето и да удължава живота. Твърди се, че в Китай има дълголетници, които се хранят изключително с тях. Медиците са доказали, че малкото съдържание на захар в кръвта често води до огромно усещане за глад. То обаче може да изчезне след изяждането на няколко фурми.

Дълъг е списъкът от полезни вещества, съдържащи се във фурмите. Ще отбележим само, че в него има 23 вида различни аминокиселини, които отсъстват в повечето други плодове.

Фурмите са особено богати на незаменимата аминокиселина триптофан, необходима за оптималното функциониране на мозъка, особено в напреднала възраст. Достатъчното количество триптофан в храната забавя процеса на стареене на клетките, освен това има успокояващо и сънотворно действие. Фурмите съдържат и глутаминова аминокиселина, която препятства образуването на стомашни киселини.

Учените смятат, че 10 фурми на ден са достатъчни за осигуряване на дневната потребност от магнезий, мед и сяра, наполовина – от желязо, и четвърт – от калций.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.