Кола в магазин за плодове и зеленчуци в Пловдив

Пламен Марков подаде документи от името на ЦСКА за „Българска армия“ и базата в Панчарево

Таксиметров шофьор върна чанта с пари и подаръци

Вдигнаха забраната за киносалони в Саудитска Арабия

381 659 болни са регистрирани в страната Задава се вълна от респираторни вируси Противогрипните ваксини са изчерпани напълно, два пъти повече българи са се ваксинирали

Над 25 кг хероин задържаха митничари на ГКПП Лесово

Позиция „Еколог“ вече е мръсна дума

На кръгла маса в МОСВ Пълно съгласие за ски зоната над Банско От "За да остане природа в България” се скриха от дискусията

Вижте акцентите от броя на „Труд“ във вторник, 12 декември 2017

Седмица на цифровизацията и иновациите се провежда у нас през 2018 г. София е домакин на най-значимото събитие за технологии Еврокомисарят Мария Габриел: Градът утвърждава позицията си като цифрова столица на стария континент

Красимир Ципов: МВР е готово за европредседателстовто

Трудово-правна консултация "Труд" Имам ли право на увеличение на заплатата за работа по време на празници?

Стоки за 48,3 млрд. лв. от чужбина са пласирани за 10 месеца у нас НСИ: Ръстът на вноса изпреварва този на износа Турция, Русия, Китай и Сърбия са наши основни търговски партньори извън ЕС

Напрежение на "Позитано" 20 Социалисти в спор за приватизацията

Бойко Рашков: Има неправомерно подслушване, което е правено по искане на ДАНС, Прокуратурата и ГДБОП

До попската ракия ли опряха данъчните?

Откак парламентът се разпусна, се надявахме, че капиталната тема за ракиените казани и пукницата домашно производство поне временно ще отпадне от дневния ред на обществото. Не би, не би. И понеже всичко в държавата върви по мед и масло, та няма на кое да му се върже кусур, дайте сега да душим по дирите на ракията. И ето ги данъчните кучета в манастирските изби. Набарват в Троянския нам кви си количества бутилки без бандерол и разлайват медиите като на кучешка сватба.

И наместо епископ Сионий, игумен на светата обител, да се яви на тв екраните и да се обърне към душегубно обезвереното, опоганчило се население с премъдри слова на вразумление и утешение, светиня му бе призован да се обяснява по телевизиите подобно селски казанджия, спипан в пивоварни прегрешения. И рече той, че макар фаталната ракия да не е предназначена за търговия и никога да не е изнасяна за продан, ще си плати акцизите, за да дава пример на изрядност, за подражание на останалите казанджии… Оправдава се негово преосвещенство, гаче е извършил главоломно престъпление.

Недоумяваме дотам ли опряха данъчните. Следващата им стъпка очакваме е да надничат в манастирските магерници, да им обложат и бобеца на софрата – законно ли го произвеждат и има ли сертификат. В някои манастири въдят пчели и продават мед, за да се препитават, другаде ловят пъстърви, тук-таме отглеждат добитък и мляко, които предлага на сергийка някой чернодрешец, плодове, зеленчуци и още каквото си там отвъждат, току да припечелят за насъщния. А в женския Соколски манастир плетат терлици за богомолците, де ги раздават, де ги продават. Без описания за съставките на материята, представете си. С тях как ще се постъпва според данъчните разпоредби? Що не ги погнат и тях, какво чакат? Току-виж хазната преляла.

То, верно, Господ Исус Христос е прокудил търговците от храма, но в писанието никъде не се споменава, че на свещеника е забранено да си произвежда храна и напитки за лични нужди. А какво пият апостолите на тайната вечеря, моля? Вино, сипвано от големи съдини. Без бандерол… Пък и данъчните дали дебнат “търговците” в храмовете от благочестив подтик? Силно се съмняваме, като имаме предвид колко предпазливи и снизходителни са те към босовете мафиози, които укриват данъци в гигантски размери бетер Ал Капоне. А се втурнали да тормозят ракиените производители, че зер там минава. А колкото до злепоставянето на Българската православна църква – от това по-лесно няма. Не че тя не дава основания за упреци, но ракията е най-дребнавият повод, който принизява и унижава институцията по особено противен начин. Би могло проблемът да се реши дискретно на нивото на неговата нищожност.

И освен това нали църквата беше независима от държавата? Може да си произвежда за лично ползване и без бандероли и прочие държавни изисквания. Като е да си бръкне в джоба за ремонти на манастирските сгради и реставрация на безценни икони и стенописи, държавата се стиска като кокичка. Но като да облага попските еликсири, е много ербап – с тия постъпления като ги прибавих ония от терлиците, вече хазната ще запращи по шевовете.

Дали пък туй не е акция, подсторена от конкуренцията на асовете в алкохолния бизнес? Те са способни на всичко, за да съсипят и най-безобидното образувание на заграбения от тях терен. Давят го като питбул – булонка. Преди няколко години лобито им успя да прокара забрана за производство на ракия в по-малки количества от норми, толкова завишени, че по-дребните фирми да не могат да ги изпълнят. И така изхвърлиха бутиковите ракийки от пазара. А между тях имаше чудесни постижения в бранша, със своя верна клиентела. На монополиста такива не му минават. Той не е естет, той е хищник. След като селският казан му беше трън в окото, защо манастирската изба да не му е греда? Още повече че една троянска гроздова, произведена в манастира, е в пъти по-качествена от купената в хипермаркетите. Варена е от плодове, расли по чисти места, приготвена по стари, традиционни технологии, обогатена с билки от балкана. Е, не я сипват в ефектни бутилки и етикети с китни лозя, гербове, корони, грамоти и бандероли безсъмнено, а вътре – спирт с есенции. Даже само като основа за сравнение качествената напитка е противопоказна за монополиста. Затова него подозираме за хайката на данъчните из манастирските мазета. Щото, ако бяха толкоз бдителни и принципни спрямо църковните придобивки, щеше да ги заинтригува колекцията от ролекси на пловдивския владика Николай (разгулно отбелязал 10-годишнината, откак е митрополит) – как, откъде, с какви постъпления я събра. А не да рипат край колекцията от отлежала сливова на дядо Сионий.

Опиум от избата

Освен ненавиждани по цял свят у нас данъчните служби стават и за посмешище. Последната им издънка с бандеролите в манастирските изби ги направи за резил. Изглежда някой им е напомнил мнението на Маркс за религията като опиум за народите. И като не открили тъдява канабис, хванали се за ракията. И тя опива, какво!

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (9)

  1. Е то в Троянския манастир е доказано, че е повече манафтир отколкото манастир. Онодят си се отчетата, посръбват си ракийка и така си преживяват 🙂

  2. законите важат за всички! откога поповете са над закона? я ги вижте по църковните служби – чудят се с какво да се накичат и да се позлатят. щом продават и печелят – да си плащат данъците и това е . на някой нещастен пенсионер ще му извадят душата да си плати данъка, а виж – мазният кешиш го оставят на мира и го галят с перце по главицата.

  3. Чист платен репортаж!
    Препитават се ….. ами така ще е като всичко отива „нагоре“ и за обикновенните служители нищо не остава.
    Те го виж българския народ и той едва се препитава, щото пак всичко отива „нагоре“ .

  4. Прост , ако визираш манастирската ракия – нищо подобно ! Просто трябва да й се плати данъка , това е !

  5. Става въпрос за принципи и морал. Точно тези които претендират за пазители на морала и даже имат претенции да имат право да манипулират децата ни, въвеждайки часове по вероизповедание в училищата, престъпват закона. Какъв абсурд! Нямат страх от собствения си всевиждащ бог. Както е писал Хр.Ботев, „православните скотове“ са изключително цинични борци за „духовна чистота“. Позор.За тези хора свещоливниците са по-важни от самите храмове. Това, че отделни свещеници са добри хора, не означава, че като цяло църковните служители не са една паразитна прослойка, от векове живееща в симбиоза с властниците, експлоатираща имоти, подарени им от същите властници или построени с труда на обикновенит вярващи. Блажени са вярващите. Амин.

  6. Поредната религиозна повърня! Щом поповете произвеждат ракия, трябва да си плащат данъците и акцизите както трябва да прави и всеки друг производител. Църквата не е с нищо по-специална и трябва да спазва законите. Отделен е въпроса, че Бог не съществува, но това авторката няма как да го проумее…

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.