Цвета Караянчева е начело на парламентарна делегация, която е на официално посещение в Япония

Готвачите на Мишлен правят от пиле мляко Висшата кулинария ще е подчинена на екологията през следващите десетилетия

Алберт Попов в топ 20 на Световната купа

Песков: Строителството на „Турски поток“ е реален принос към енергийната сигурност на европейския континент

Драгомир Стойнев в Бургас: Днешните искания на протестиращите са точно това, което поставяме във „Визия за България”

Македония няма договор за екстрадиция с Унгария, с който да поиска Никола Груевски да й бъде предаден

Шофьор на „Голф“ прави дрифт по жълтите павета, полицията го арестува (ВИДЕО)

Банско отново е курорт №1 в България

Димитър, изборът на Спилбърг Сънародникът ни триумфира във филм със 7 предварителни номинации за „Оскар”

Янита Янчева задобрява в игрите Сървайвърката и половинката й показаха секси тела

Дъното на Марианската падина чака нови гости (ИНФОГРАФИКА) Американец и англичанин ще картографират океанските дъна

Еманюел Макрон участва в церемония по полагане на венци пред мемориала на жертвите на войните

Андреа: Важното е, че България има успял спортист, а не кое е момичето до него

Създадоха най-голямата пощенска картичка в света върху ледник

Тереза Мей: Следващите седем дни от преговорите по Брекзит ще бъдат решаващи

За да бъдат децата функционално грамотни, трябва да се научат да мислят критично

За да бъдат децата функционално грамотни, трябва да се научат да мислят критично, като биват поставяни в проблемни ситуации. Това каза пред „Фокус“ Светла Петрова, национален координатор на програмата за международно оценяване на учениците PISA. Според нея за да прилагат децата знания на практика, са нужни мерки като промяна в методите на преподаване.

„Дискусиите около новите учебни програми вървяха в контекста на учебното съдържание – какво да се махне от един или друг учебник, какво да се прехвърли от един в друг клас, но това как да се преподава учебното съдържание, методите на преподаване останаха на заден план. Сега е времето да се фокусираме върху това как се осъществява учебният процес в клас“, допълни Светла Петрова.

Според нея е необходима и промяна на взаимодействието учител – ученик. Тя подчерта, че трябва да се подкрепят както децата на критичния праг на функционалната грамотност, така и надарените. България може да вземе пример от европейски образователни лидери като Естония и Финландия, каза още Петрова.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. „трябва да се научат да мислят критично, “ основно по отношение на путин 🙂

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.