За 1,81 секунди от 0 до 100 км/ч

Rimac Nevera R е електрически хиперавтомобил с 4 мотора, които генерират общо мощност в размер на 2136 к.с.

Rimac Nevera R има 4 мотора и мощност 2136 к.с.

Цената е 2,3 млн. евро

Серийният автомобил с най-бърз спринт от 0 до 100 км/ч досега беше Rimac Nevera, който ускорява за 1,94 секунди. Сега инженерите доказват, че тази бързина и мощност в размер на 1914 конски сили могат да бъдат подобрени допълнително при специалното издание Rimac Nevera R.

Неговите електрически двигатели произвеждат 222 к.с. повече (2136 к.с.), а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва само за 1,81 секунди. При натискане на газта за по-малко от 5 секунди се достига до 200 км/ч, а за по-малко от 9 секунди се развиват 300 км/ч. Подобни динамични характеристики са трудни за възприемане. Хиперколата може да се движи с над 410 км/ч, но максималната скорост електронно е ограничена на 350 км/ч.

Гумите на хиперавтомобила са Michelin Cup 2 и са проектирани да намалят недозавиването, да увеличат страничното сцепление.

Хърватската компания Rimac (базирана в близкото до Загреб градче Света Неделя), е основана от бившия състезател и предприемач Мате Римац, а вече е част от холдинга Bugatti Rimac. Той управлява марката за традиционните бензинови хиперавтомобили Bugatti и електрическата марка Rimac. Нейният първи сериен модел е Nevera, пуснат в ограничен тираж от 150 броя. Той се задвижва от четири електромотора (по един на всяко колело) с общ ресурс от 1914 к.с. и въртящ момент 2360 Нм.

Новата, още по-наточена, версия Nevera R ще се произведе само в 40 екземпляра, всеки с цена от 2,3 милиона евро нагоре. Тук фокусът изцяло пада върху абсолютния максимум по отношение на представянето на пътя и динамиката. За целта автомобилът е оборудван с особено мощни спирачки и със следващо поколение система за векторизиране на въртящия момент на всички колела чрез синхронизирано управление на работата на четирите индивидуални електромотора.

Голямото задно крило и аеродинамичните компоненти на каросерията увеличават притискателната сила върху колелата.

Дизайнерите са коригирали аеродинамиката и са намалили теглото, а в резултат колата изглежда по-ниска, по-елегантна и по-агресивна. Голямо фиксирано задно крило и нов дифузьор увеличават притискащата сила с 15 процента и аеродинамичната ефективност с 10 процента. Новите спирачки са изработени от въглеродна керамика със "силиконов матричен слой", за да осигурят по-добро спиране, ефективност на охлаждане и издръжливост при екстремно натоварване.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили