Измама с награди ни краде личните данни

Така изглежда фалшивият мейл от името на “Български пощи”, изпратен до потребителите.

Пращат мейл от името на “Български пощи”

В съобщението се твърди, че получателят има пратка и трябва да плати определена сума

Дружеството не организира томболи

Нова измама атакува потребителите чрез електронната поща, като им краде личните данни. През последната седмица се разпращат изключително много фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на “Български пощи”, предупредиха от дружеството.

Съобщенията са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи “награда” - мобилен телефон. За целта обаче потребителят трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни като електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др., и да плати такса, обясняват от “Български пощи”.

В повечето случаи в съобщението се уведомява, че клиентът има пратка и трябва да плати определена сума за нейното получаване, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др. Hай-често имейлът гласи, че, “вашият колет не може да бъде доставен заради неплатено мито”. Следва предупреждение, че “ако пакетът не бъде доставен до 30 дни, “Български пощи” имат право да поискат такса за всеки ден от резервацията”.

От пощите посочват, че не изпраща тези съобщения, не провеждат анкети или игри, не раздават награди, не изискват по имейл заплащане на такси за доставка и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.

През последните години “Български пощи” не организира томболи и игри, но ако тази политика се промени, те ще бъдат отразени на официалната страница на дружеството, предупредиха оттам.

Коментари

Задължително поле