Китайският коронавирус стигна до Малайзия и Австралия

Десетки жертви, стотици ранени и срутени сгради след силно земетресение в Турция (ВИДЕО) МВнР: По последни данни няма пострадали българи

Ето какво ще бъде времето днес

Мачовете и спортът по телевизията днес, събота, 25 януари 2020

На 25 януари 2020 да почерпят

Дневен хороскоп на Алена за събота, 25.01.2020

Пълният отказ от алкохол повишава риска от дeменция Умерената консумация пък го намалява

Най-малко четирима загинали при земетресението в Турция

Еколози: Пожарът в Дуранкулашкото езеро е унищожил местообитанието на редки птици

Акт за административно нарушение на издателите на осъвременения вариант на „Под игото“

Вижте кой е в първата десетка на „зелените“ милиардери Агенция Bloomberg обяви най-успешните бизнесмени в зелената икономика

Борис Джонсън подписа споразумението с ЕС за Брекзит Премиерът заяви, че с това се отваря нова глава в историята на страната

Земетресение от 6,8 по Рихтер удари Турция (ВИДЕО)

Училища затварят в половин България

Боливия прекратява дипломатическите отношения с Куба

Каква храна да ядем, за да се предпазим от грипа

За предпазването от грипа трябва да знаем, че по време на празниците, макар да не трябва да преяждаме и препиваме, не трябва и да ограничаваме силно храната, каза пред БНТ проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диетика.

Не е препоръчително през Новогодишните празници да свръхдозираме количеството калории и алкохол, защото те изключват имунната защита на организма поне за едно денонощие, допълни тя.

За този период проф. Донка Байкова препоръчва качествено белтъчно хранене – с мляко и млечни продукти с ниска масленост, кисело мляко /в него има живо микробиални клетки, пробиотици, които допринасят за имунната защита, съсредоточена като функция на стомашно-чревния тракт/ и извара, туршии и кисело зеле – стига да не са много солени – заради други пробиотици, които осигуряват добра микрофлора в червата.

Полезни са също лук, праз лук, джинджифил и чесън – поне две скилидки вечер – луковата група да присъства през цели ден. Също и лютивите подправки, риба заради мастните киселини Омега 3, които потискат възпалителните процеси в организма и активизират ензимите, които допринасят за защитата на организма срещу възпаления. Ако усетим първите симптоми на заболяването, да приемаме много витамини и минерали, съветва проф. Байкова. И още – задължително да приемаме цитрусовите плодове, сокове от ябълки, цвекло, целина.

Ако бъдем налегнати от вируса, да приемаме витамин С – 1000 мг за първия ден, а след него и други неспецифични противовъзпалителни препарати. Добре е да се похапне гореща пилешка супа топъл чай с мед и с лимон и клеева тинктура.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Тази Брантия ,трябва да я уволнят, по НЕКАДЪРНОСТ!Млечните храни са най-слузообразуващи и следователно най-големи приятели на ГРИПА!Цитрусовите плодове ,са много воднисти и абсолютно неподходящи за нашите минусови температури!Бог да пази България!ТОЛКОВА НЕКАДЪРНОСТ НА ЕДНО МЯСТО!

  2. Абе Красе,що се пениш и четеш глупости!Остави ги намира да си пишат и четата глупостите без покритие!

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.