Канцлерът на Австрия отложи посещението си у нас по здравословни причини

В оставащите дни от месец февруари се очаква застудяване

Учени: Слабите хора и въздържателите умират по-рано Две чаши кафе на ден удължават живота

Агенция АФИС: ГЕРБ събира подкрепата на 26% от населението, БСП – 22,4%

Димитър Маргаритов, КЗП: Социалните мрежи трябва да спазват правилата за защита на потребителите при търговията онлайн

Главният прокурор Сотир Цацаров заминава за Великобритания  

Музей „Етър” в Габрово показва уникални гравирани медни съдове

Арх. Борислав Игнатов: Електронизацията на разрешителните за строеж ще улесни гражданите и общините

Турските власти разпоредиха арест на 170 военни заради преврата

Комисия възпитава с безплатно кино в Шумен Зрителите ще разговарят с Ники Илиев и Орлин Павлов

Каракачанов отговори на Радев: Модернизацията на армията не е прекратена

Боряна Калейн: Не съм тръгвала с идеята за медали

Цветан Цветанов: Президентът изглежда притеснен

Трус с магнитуд 4,3 по Рихтер е регистриран на гръцкия остров Алонисос

ООН призова за борба срещу „Ислямска държава“ в Ирак

Каква храна да ядем, за да се предпазим от грипа

Снимка: Pixabay

За предпазването от грипа трябва да знаем, че по време на празниците, макар да не трябва да преяждаме и препиваме, не трябва и да ограничаваме силно храната, каза пред БНТ проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диетика.

Не е препоръчително през Новогодишните празници да свръхдозираме количеството калории и алкохол, защото те изключват имунната защита на организма поне за едно денонощие, допълни тя.

За този период проф. Донка Байкова препоръчва качествено белтъчно хранене – с мляко и млечни продукти с ниска масленост, кисело мляко /в него има живо микробиални клетки, пробиотици, които допринасят за имунната защита, съсредоточена като функция на стомашно-чревния тракт/ и извара, туршии и кисело зеле – стига да не са много солени – заради други пробиотици, които осигуряват добра микрофлора в червата.

Полезни са също лук, праз лук, джинджифил и чесън – поне две скилидки вечер – луковата група да присъства през цели ден. Също и лютивите подправки, риба заради мастните киселини Омега 3, които потискат възпалителните процеси в организма и активизират ензимите, които допринасят за защитата на организма срещу възпаления. Ако усетим първите симптоми на заболяването, да приемаме много витамини и минерали, съветва проф. Байкова. И още – задължително да приемаме цитрусовите плодове, сокове от ябълки, цвекло, целина.

Ако бъдем налегнати от вируса, да приемаме витамин С – 1000 мг за първия ден, а след него и други неспецифични противовъзпалителни препарати. Добре е да се похапне гореща пилешка супа топъл чай с мед и с лимон и клеева тинктура.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Тази Брантия ,трябва да я уволнят, по НЕКАДЪРНОСТ!Млечните храни са най-слузообразуващи и следователно най-големи приятели на ГРИПА!Цитрусовите плодове ,са много воднисти и абсолютно неподходящи за нашите минусови температури!Бог да пази България!ТОЛКОВА НЕКАДЪРНОСТ НА ЕДНО МЯСТО!

  2. Абе Красе,що се пениш и четеш глупости!Остави ги намира да си пишат и четата глупостите без покритие!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.