Кои зодии говорят с Бог

На 20 януари 2019 да почерпят

ЦСКА продаде Мауридес

Американски военни убиха 52 сомалийски ислямисти при въздушен удар

Николай Банев с писмо от следствения арест

Тайбе и ансамбълът отличени в Нощта на шампионите

Тръмп обяви, че е избрано мястото за срещата му с Ким Чен-ун

Брутален феминизъм и политкоректни глупости в „Капитан Марвел“ Новата партийна линия се спазва от Холивуд

„Битка“ под водата САЩ-Русия – 0:1 Американците се самоуспокоиха като победител след края на Студената война

17 мигранти са в неизвестност, след като лодка се преобърна край Либия

Общинските съветници от БСП питат Фандъкова защо не прилага мерките срещу замърсения въздух

„Левски“ тръгна с хикс срещу руснаци, Стоянович доволен от промените в клуба

Отмениха и забавиха около 6 700 полета заради снежните бури в САЩ

Меркел заяви, че ще направи всичко възможно Великобритания да напусне ЕС със споразумение

България екстрадира в САЩ руски хакер, обвинен в компютърни измами

Каква храна да ядем, за да се предпазим от грипа

Снимка: Pixabay

За предпазването от грипа трябва да знаем, че по време на празниците, макар да не трябва да преяждаме и препиваме, не трябва и да ограничаваме силно храната, каза пред БНТ проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диетика.

Не е препоръчително през Новогодишните празници да свръхдозираме количеството калории и алкохол, защото те изключват имунната защита на организма поне за едно денонощие, допълни тя.

За този период проф. Донка Байкова препоръчва качествено белтъчно хранене – с мляко и млечни продукти с ниска масленост, кисело мляко /в него има живо микробиални клетки, пробиотици, които допринасят за имунната защита, съсредоточена като функция на стомашно-чревния тракт/ и извара, туршии и кисело зеле – стига да не са много солени – заради други пробиотици, които осигуряват добра микрофлора в червата.

Полезни са също лук, праз лук, джинджифил и чесън – поне две скилидки вечер – луковата група да присъства през цели ден. Също и лютивите подправки, риба заради мастните киселини Омега 3, които потискат възпалителните процеси в организма и активизират ензимите, които допринасят за защитата на организма срещу възпаления. Ако усетим първите симптоми на заболяването, да приемаме много витамини и минерали, съветва проф. Байкова. И още – задължително да приемаме цитрусовите плодове, сокове от ябълки, цвекло, целина.

Ако бъдем налегнати от вируса, да приемаме витамин С – 1000 мг за първия ден, а след него и други неспецифични противовъзпалителни препарати. Добре е да се похапне гореща пилешка супа топъл чай с мед и с лимон и клеева тинктура.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. Тази Брантия ,трябва да я уволнят, по НЕКАДЪРНОСТ!Млечните храни са най-слузообразуващи и следователно най-големи приятели на ГРИПА!Цитрусовите плодове ,са много воднисти и абсолютно неподходящи за нашите минусови температури!Бог да пази България!ТОЛКОВА НЕКАДЪРНОСТ НА ЕДНО МЯСТО!

  2. Абе Красе,що се пениш и четеш глупости!Остави ги намира да си пишат и четата глупостите без покритие!

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.