БАБХ крие отровните храни по наредба

Данаил Кирилов разговаря с Полфрийман за проблемите на затворите

Работник е пострадал сериозно, а други двама са леко ранени след експлозия в цех за производство на биогаз в Ямболско

Раздор за 50 000 лв. довел до убийството край езерото Вая Оставиха в ареста заподозрения за разстрела в Бургаско

Двама души са убити при стрелба в американска военна база във Флорида

24% от българите никога не са ползвали интернет (обзор) Най-често купуваме онлайн дрехи и спортни стоки

Разбиха престъпна мрежа за наркотрафик в Европа 11 са арестувани

През януари 2020 година тръгва делото срещу Александър Манолев заради къщата за гости

Бюджетът на ЕС до 2027 продължава да буксува

Окончателно: Тежка двустранна хеморагична пневмония причинила смъртта на 3-годишното дете в София Върнаха на работа отстранените шефове на болници

Рецидивист получи 20 г. за бягство от затвора и отвличане

БАБХ глобява търговския обект, продал пържолата с игла в София

Слави Трифонов: Съдът отхвърли регистрацията на партия „Няма такава държава“ с измислена причина Бяло, зелено, червено може за символите на БСП, НФСБ и "Атака", за нас не може, посочи той

Раздадоха рибен курбан навръх Никулден в Елена

Роднини на прегазения 6-годишен Мартин осъдиха застрахователите на 120 хиляди лева

Камионите без „малус“ за превишена скорост Хванатите в нарушение тираджии ще плащат повече за собствения си автомобил

Полицата до два пъти по-скъпа за автобусите

Цената на задължителната застраховката “Гражданска отговорност” за камиони над 12 тона и за автобуси с над 8 места няма да нараства, ако през предходната година те са били снимани с превишена скорост по родните пътища. Като има допълнително изискване камионът или автобусът да са регистрирани на юридическо лице. Това предвижда наредбата на Комисията за финансов надзор за въвеждане на системата “бонус-малус”, която е пусната за обществено обсъждане. По-висок рисков клас на фирмените камиони ще се дава, само ако с тях е причинена катастрофа и са нанесени щети. Но ако камионът или автобусът са собственост на едноличен търговец или на обикновен гражданин, цената на “Гражданска отговорност” ще нараства не само за причинени щети при катастрофа, а и при получаване на фиш за превишена скорост, предвижда наредбата. По същия начин цената на полицата за личните автомобили на гражданите също ще нараства и за причинени щети, и за административни нарушения като превишена скорост.

Рисковият клас на хванатия с превишена скорост шофьор на камион обаче ще се повишава. Така тираджията ще трябва да плати по-висока цена за “Гражданска отговорност” за личния си автомобил, дори рядко да го кара и да не прави никакви нарушения с него, а по цял ден да е зад волана на камиона. За да ползва “бонус” от цената на полицата обаче камионът не трябва да е причинявал щети и не трябва да е хващан с превишена скорост.

Има и още една съществена разлика между камионите и колите. Цената на “Гражданска отговорност” за камиони над 12 тона и автобуси с над 8 места ще може да намалява до 80% и да нараства до 190% от базовата цена според рисковия клас на превозното средство. Докато цената на полицата за коли ще се движи в по-широки граници от 75% до 400% от базовата.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. С разни чужди неясни на населението термини се готвят да увеличат таксите и да ни ограбват .

  2. Педантично подготвят поредния грабеж, скрит зад уж добри намерения. Три милиона шофьори ще бъдат ударени, а никой от тях не повдига глас.

  3. Аз не разбрах застрахователите колата ми ли ще съдят или мене? След като колата и при продажба върви с нарушенията би трябвало да съдят нея и от нея да си искат парите.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.