Жители на мексиканския град Тихуана протестираха срещу централноамерикански мигранти

30-годишен мъж е загинал при катастрофа след видинското село Арчар

Вижте къде в София спират водата утре

Много място в най-малкият SUV на VW Новият модел T-Cross не отстъпва на Golf по обем

10 населени места в област Пазарджик останаха без ток заради снега

Себастиан Курц приема за среща лидерите на страните от Западните Балкани

Печалба от 236 000 лева реализираха общинските търговски дружества в Търново С най-добър финансов резултат за деветмесечието е Центърът за психично здраве

Засилват полицейското присъствие в „проблемните“ влакове

Издигнаха къща във въздуха над дере в село Дебрен Местните жители се притесняват, че сградата ще наводни къщите им

Кои украинки имат убийствено излъчване?

Боеве избухнаха между протурски бунтовнически групи в Африн

Тереза Мей с важна реч преди Брекзит

Над 90% от телефонните измами се извършват по една схема

Стотици протестираха в Македония срещу промяната на името

Вълк нападна 74-годишна жена, подплашена крава я спаси

КАТ добави 111 жертви, издъхнали в болница 681 са загиналите при катастрофи за миналата година, окончателният им брой става известен идния четвъртък

Възрастен мъж загина ,блъснат от микробус на пешеходна пътека на столичния булевард „Сливница”. Снимка: БУЛФОТО

111 души са починали в болници след катастрофи през 2017 г. Това показват данните на „Пътна полиция” към петък, 26 януари, предоставени специално за „Труд”.

По закон МВР трябва да включва в статистиката и починалите един месец след инцидентите. Затова окончателният брой на убитите за миналата година ще стане известен идния четвъртък – 1 февруари. Към 1 януари жертвите бяха общо 678, но вече са нараснали с 3 до 681.

Данните сочат, че един на всеки 6 убити умира в болница, а не на място по време на катастрофата.

В „Пътна полиция” има статистически отдел, който събира данните от няколко източника и постоянно актуализира числата спрямо новопостъпилата информация. В това се увери на място репортер на „Труд”, след като в поредица от публикации показахме очевидни несъответствия в данните за пътните инциденти, които се публикуват всекидневно на официалния сайт на вътрешното министерство.

Точната статистика обаче засега е налична само в Главна дирекция „Национална полиция” и не е публично достъпна. Справките оттам са валидни само към момента на изготвяне, защото числата се променят буквално с часове. Докато информацията стигне до бюрото на ръководителя, който я е поискал и докато дойде моментът той да я използва, често вече не е актуална. Затова, както „Труд” писа, се случва дори самият началник на „Пътна полиция”, както и вътрешният министър вместо това да цитират статистиката, пускана от пресцентъра на МВР, която гъмжи от грешки, включително и при събиране и изваждане.

Статистическият отдел на КАТ е принуден да работи по крайно архаичен начин, увери се репортерът на „Труд”. Съгласно наредба от края на 2015 г. данните се актуализират на всеки 10 дни. Това става, след като всяка една от областните дирекции изпрати в София таблица във формат Excel и всички числа графа по графа се прехвърлят в една обща таблица, което заради забавяния отнема още няколко дни.

„Пътна полиция” разполага с електронна система IMB Cognos, която обаче още е в тестов период. Информацията в софтуера се обновява в 5 ч. сутринта и всеки ден би могла да осигурява точни данни. От МВР обаче не се ангажират със срок кога това ще стане факт и в публичния раздел за пътната обстановка в страната.

Както „Труд” вече писа, точността на статистиката страда и от това, че разследващите полицаи в страната не винаги докладват за починали след катастрофи, не постъпва редовно информация и от частни болници.

През миналата година има случай, в който данните за загинал вследствие на ПТП са постъпили с 8 месеца закъснение.

Куриозът на „възкръснал” в статистиката, който вестникът описа, се оказа, че също има документално обяснение. От „Пътна полиция” ни показаха медицински доклад от болница, в който пише уточнение, че статусът на лицето се променил от „починал” на „тежко ранен”…

 

Печален рекорд за 2017 г.

7 пъти повече убити на пешеходни пътеки

Близо 30 са жертвите на пешеходни пътеки през 2017 г., сочат неокончателните данни на КАТ. През 2016 г. броят на загиналите е бил само 4, което прави увеличение от 7 пъти.

Точно заради тази тревожна тенденция главният прокурор Стори Цацаров разпореди в края на миналата година пълна проверка на пешеходните пътеки в цялата страна. Тя се извършва както от полицаи от КАТ, така и от служителите на Агенция „Пътна инфраструктура” и пътните управления по общини. Те ще следят дали са правилно маркирани, има ли навсякъде знаци, улично осветление и т.н. Целта е към февруари да се получи една цялостна картина на пешеходните пътеки в страната, да се прецени кои са най-опасните и дали е необходимо там да се строят подлези, пасарелки и т.н.

81-годишен пешеходец загина, след като бе ударен от микробус на пешеходна пътека на столичния булевард „Сливница“ в петък следобед.Пенсионерът пресичал там, където има и пешеходен светофар, така че имаше съмнения, че лекотоварният автомобил е минал на червено. Шофьорът му бе отведен за разпит в полицията

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (2)

  1. С тези тъпи бутони на светофарите в София догодина половината загинали ще са на пешеходни пътеки.

  2. С тези тъпи бутони на светофарите в София догодина половината загинали ще са там.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.