Колко е разликата между хубавата и грозната жена?

Неизвестна жена нападнала мулатче пред столично училище Майката на детето смята, че сгресията е на расистка основа

Автобусни превозвачи: Тол системата е последното нещо, заради което бихме протестирали

Кола блъсна и уби пешеходка във Враца

Автобус с деца катастрофира край Ямбол Няма пострадали при инцидента

Извадиха тела на шестима загинали след изригването на вулкан на остров Уайт

Мъгла в района на проходите „Петрохан“, „Шипка“, „Дюлински и „Приморски“

Остава тежко състоянието на детето, блъснато от кола на НСО

Консервативната партия на Борис Джонсън печели мнозинство в британския парламент

Очаква ни затопляне на времето Температури около и над 15 градуса

Мачовете и спортът по телевизията днес, петък, 13 декември 2019

„Лудогорец“ продължава в Европа и напролет!

Дневен хороскоп на Алена за петък, 13.12.2019

На 13 декември 2019 да почерпят

Външният министър на Македония: Езикът ни има свое историческо развитие и е признат от лингвистите

КАТ троши 4,8 млн. лв. за 15 тайни автомобила Цената от 320 000 лв. на кола била заради допълнително оборудване с компютри, камери и акумулатори

Обикновените патрулки на КАТ и сега имат камери и микрофони за записване на срещите с шофьорите като антикорупционна мярка. Снимка: Булфото

Получават парите от фонда за пътна безопасност

Пътната полиция купува 15 високоскоростни автомобила, като е готова да плати по 320 000 лева за всеки от тях, научи “Труд”.

Поръчката е за немаркирани коли, които да патрулират тайно по магистралите и при сигнал да догонват нарушители. Общата й стойност достига 4,8 млн. лв. с ДДС. Все още видът и марката им не са известни, но ако сделката се осъществи, нашите катаджии ще заприличат на колегите си от Дубай, които патрулират с “Ферари” и “Ламборгини”.

Парите за 15-те коли са отпуснати от Фонда за пътна безопасност, в който постъпват платените глоби на шофьорите, снимани с камери.

Факсимиле от докладната записка, с която се искат допълнителни пари за поръчката.

Решението за покупката е взето от Държавно-обществената комисия за безопасност на движението още през март, но тогава за целта са отпуснати 2 550 000 лв.

През август МВР обявява в сайта си, че събира оферти, като поръчката се състои от три позиции за по пет автомобила – седан, хеджбек и комби. Те трябва с мощност 240 конски сили и да развиват скорост 250 км/ч. Оборудването им се състои от мобилни камери за засичане на скорост, но ще имат камери за аедои и видеозаписи на срещи с шофьорите, каквито сега има в повечето патрулки на КАТ.

С докладна записка от 14 октомври т. г., с която редакцията на “Труд” разполага, директорът на полицията Христо Терзийски пише до вътрешния министър Младен Маринов, че вече са постъпили 6 оферти. От тях се разбирало, че отпуснатата през март сума от 2,5 млн. лв. не е достатъчна. Две от ценовите предложения били само за по 5 автомобила и варират от 1 млн. до 1,5 млн. лв. с ДДС. Останалите четири, които са за всичките 15 коли, започват от 3 800 000 лв. и стигат до 4 817 000 с ДДС. Затова Терзийски предлага да се поискат допълнително 2 250 000 лв., с които сумата да достигне 4 800 000 с ДДС.

На заседанието на държавно-обществената комисия на 11 ноември т. г. искането за допълнителните пари било прието дори без да се гласува с аргумента, че решението за покупката на 15-те коли вече било прието веднъж през март.

На изискванията за мощност от 240 к. с. и скорост от 250 км/ч отговарят доста модели на БМВ, “Ауди”, “Мерцедес”, “Шкода”, КИА и др., обясниха експерти. Друг е въпросът, че още на първия месец, след като МВР ги пусне тайно да патрулират по магистралите, шофьорите ще научат и пуснат във фейсбук не само моделите и цвета им, а и регистрационните им номера. Така “тайната”, за която са потрошени толкова пари, ще трае от ден до пладне.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.