Националният стратегически план за пътна безопасност за периода 2021 – 2030 г. предвижда „Интегрирана система за управление на нарушенията“.
Новите промени в Правилника за движение по пътищата предвиждат финансова глоба, отнемане на шофьорска книжка, наказателни точки и т.н., но не отнемане на регистрация. Целта на новите промени е шофьорът ще бъде наказан, а не колата.
Министърът на инфраструктурата и транспорта в Гърция подчерта, че наказанията ще бъдат по-тежки за нарушения, които могат да доведат до тежка катастрофа, като нарушение на червен светофар, превишена скорост, изпреварване, шофиране в нетрезво състояние и др.
„Въвеждаме иновативен за гръцките данни Национален фонд за пътна безопасност. Този фонд ще събира паричните суми от глобите от нарушителите и ще ги разпределя на общините на страната, за изпълнение на действия по пътна безопасност. И ако общините не могат да ги използват, те няма да получат тези пари”, обясни министъра на транспорта Караманлис.
Той спомена също, че Националният план ще включва поредица от „Системни интервенции за пътна безопасност в градовете“, като създаването на зони с ограничение от 30 км/ч в определени централни градски райони, създаване на кръгови кръстовища, преустройство на кръстовища, разширяване и обновяване на тротоарите, пътни знаци, обезопасителните парапети, електрическото осветление, Разглеждат се обновяването на прелезите, създаването на инфраструктура за колоездене и кънки, предвиждането на ограничение на скоростта от 20 км/ч пред всички училища и исторически центрове, по примера на много европейски градове.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш