Лъжат с фалшиви намаления в интернет

От 1000 до 30 000 лв. е глобата за нелоялни търговци, уточни Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Комисията забранила 300 нелоялни практики за година
Клиенти на онлайн търговци чакат повече от месец за доставка

Онлайн търговци предлагат фалшиви намаления на клиентите си, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. Подобни нарушения са най-масови по време на празниците, както и при кампании като “Черен петък”, обясни за “Труд” Габриела Руменова, говорител на комисията. Последният пример е с онлайн търговеца ОПТИМА МКБ ЕООД (www.apteka-optima.com), който подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки. Дама поръчва три броя от един вид шампоан, защото е намален от 35,59 лв. на 21,30 лв. Ден след като получава писмено потвърждение от търговеца за доставка на избраните артикули на обща стойност 63,90 лв., е информирана по телефона, че трябва да плати 106,77 лв. Изтъкнатата причина – складовата наличност на продукта е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена.

Много са и сигналите за забавени поръчки или невярна цена на доставката, обясняват от комисията.
Един от примерите е онлайн магазин за облекла megz.eu, срещу който са подадени редица жалби от клиенти, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставка е посочен срок до пет работни дни. В жалбите си потребителите посочват, че са предпочели този сайт именно заради по-краткото време за доставка.

Електронният магазин www.printed-bags.net пък заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лв. доставката е безплатна до всяка точка на страната. В конкретния случай клиентът е закупил артикули за 109,44 лв., но въпреки това е платил такса за куриерската услуга в размер на 24,23 лв., която фигурира и в товарителницата. Проверка по жалбата установява, че търговецът не спазва предложените от самия него условия.

Независимо че нередностите са отстранени, на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции – от 1000 до 30 000 лв., които дружествата обжалват, уточняват от КЗП.

През 2016 г. комисията е забранила близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.

Съвети към потребителите:
Проверете поръчката, преди да платите

Преди да платите онлайн покупка, проверете дали са направени коректно обещаните отстъпки от цената. Това съветва Комисията за защита на потребителите. Клиентите трябва винаги да изискват от търговеца писмено потвърждаване на поръчката при условията, с които са се съгласили.

Когато офертата съдържа преимущества, например по-кратък срок за доставка или безплатна куриерска услуга, предварително се уверете, че ще можете да се възползвате от тях.

От КЗП напомнят на търговците, че срокът за доставка на онлайн покупки е до 30 дни по закон. И ако са поели ангажимент за по-бързо изпълнение на поръчката, са длъжни да го спазят.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.