Доналд Тръмп е поискал изготвянето на доклад относно възможните нарушения на договор от страна на Русия

Кралица Елизабет Втора за пръв път присъства на Лондонската седмица на модата

Уърлпул изтегля над 310 000 потенциално опасни електрически кани

Ден за тричане Премиера на сборник пиеси от Емил Атанасов

Десетки българи са завлечени с пари от интернет измамник във Великобритания

Парфюмите и шампоаните замърсяват атмосферата повече от автомобилите

Вижте акцентите от броя на “Труд” в сряда, 21 февруари 2018

Шофьори без книжка излизат на пътя Разрешават на кандидат-водачите да карат с придружител

Израел ни предлага ракети spike (шип) Противотанковите средства на държавната военна компания RAFAEL са без конкуренция в света

Проф. Плочев: Не знам кой ми е началникът, не се чувствам виновен

Пенсионен фонд на Европарламента е на червено Регистрираният дефицит е от 326 млн. евро, има риск да се наложи данъкоплатците да го покрият

Мъж се барикадира в къща в тополовградското село Орешник

В Южна Франция бяха арестувани трима души, заподозрени в съучастие в атентатите в Каталуния през август 2017 г.

Вижте какво ще решава Министерският съвет утре, 21 февруари 2018 г.

Цветан Цветанов: С „Обединени патриоти“ сме единодушни за оставката на Валери Жаблянов

Лъжат с фалшиви намаления в интернет

От 1000 до 30 000 лв. е глобата за нелоялни търговци, уточни Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Комисията забранила 300 нелоялни практики за година
Клиенти на онлайн търговци чакат повече от месец за доставка

Онлайн търговци предлагат фалшиви намаления на клиентите си, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. Подобни нарушения са най-масови по време на празниците, както и при кампании като “Черен петък”, обясни за “Труд” Габриела Руменова, говорител на комисията. Последният пример е с онлайн търговеца ОПТИМА МКБ ЕООД (www.apteka-optima.com), който подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки. Дама поръчва три броя от един вид шампоан, защото е намален от 35,59 лв. на 21,30 лв. Ден след като получава писмено потвърждение от търговеца за доставка на избраните артикули на обща стойност 63,90 лв., е информирана по телефона, че трябва да плати 106,77 лв. Изтъкнатата причина – складовата наличност на продукта е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена.

Много са и сигналите за забавени поръчки или невярна цена на доставката, обясняват от комисията.
Един от примерите е онлайн магазин за облекла megz.eu, срещу който са подадени редица жалби от клиенти, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставка е посочен срок до пет работни дни. В жалбите си потребителите посочват, че са предпочели този сайт именно заради по-краткото време за доставка.

Електронният магазин www.printed-bags.net пък заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лв. доставката е безплатна до всяка точка на страната. В конкретния случай клиентът е закупил артикули за 109,44 лв., но въпреки това е платил такса за куриерската услуга в размер на 24,23 лв., която фигурира и в товарителницата. Проверка по жалбата установява, че търговецът не спазва предложените от самия него условия.

Независимо че нередностите са отстранени, на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции – от 1000 до 30 000 лв., които дружествата обжалват, уточняват от КЗП.

През 2016 г. комисията е забранила близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.

Съвети към потребителите:
Проверете поръчката, преди да платите

Преди да платите онлайн покупка, проверете дали са направени коректно обещаните отстъпки от цената. Това съветва Комисията за защита на потребителите. Клиентите трябва винаги да изискват от търговеца писмено потвърждаване на поръчката при условията, с които са се съгласили.

Когато офертата съдържа преимущества, например по-кратък срок за доставка или безплатна куриерска услуга, предварително се уверете, че ще можете да се възползвате от тях.

От КЗП напомнят на търговците, че срокът за доставка на онлайн покупки е до 30 дни по закон. И ако са поели ангажимент за по-бързо изпълнение на поръчката, са длъжни да го спазят.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете