Компактният модел излиза сериозно обновен и с много варианти на задвижване
Един от най-популярните и успешни компактни автомобили Ford Focus навлиза в моделната 2022 година много сериозно обновен отвън, отвътре и под капака. Изборът на каросерии отново е между варианти на хечбек с пет врати и комби, а за любителите на високата динамика е предназначена спортната версия ST. Електрификацията на задвижващата система включва “мека” хибридна технология, при която батерията се зарежда по време на движение, а не от външен източник.
Новият дизайн на предната част на автомобила увеличава визуално височината му, като придава още по-силно пръсъствие на пътя. Емблемата на Ford е преместена от ръба на капака към центъра на по-голямата горна решетка. Новите LED светлини с интегрирана функция за мъгла са стандартни за всички нива на оборудване. Техният дизайн също допринася за по-модерното и запомнящо се излъчване на модела. Всяка модификация на Focus се отличава с характерни дизайнерски детайли, което води до по-голяма диференциация в гамата.
С въвеждането на 7-степенна автоматична трансмисия Powershift собствениците на обновения Focus ще се възползват от подобрената икономичност и производителност на хибридните двигатели 1,0 EcoBoost с мощност 125 и 155 конски сили. Те работят с 48-волтова технология и се предлагат също с 6-степенна механична предавателна кутия. Средният им разход на гориво възлиза на 5 л.
При хибридните варианти алтернаторът е заменен с ремъчен стартер-генератор, което позволява енергията при намаляване на скоростта и спиране да се усвои и съхрани в литиево-йонна батерия. Стартер-генераторът действа и като двигател, подпомагащ основния бензинов мотор за увеличение на въртящия момент. Така се подобрява не само икономичността, но и бързата реакция при необходимост от ускорение.
Focus продължава да предлага и конвенционално задвижване без електрификация. Залага се на многократно награждавания 1,0-литров бензинов двигател EcoBoost в две нива на мощност - 100 и 125 конски сили с 6-степенна механична трансмисия. Водачите с голям пробег могат да изберат 1,5-литровия дизелов мотор EcoBlue, който също е наличен в две нива на мощност- 95 и 120 конски сили. Тук консумацията на гориво пада до 4,0 л, като за по-мощния дизел се предлага и 8-степенен автоматик.
Водачът задава един от трите възможни режима на работа на автомобила - нормален, спортен и еко. Всеки от тях променя настройките на различните системи. Новото поколение инфо-развлекателна система SYNC 4 дава възможност да се използва обръчно базирана навигация и гласово управление на 15 европейски езика. Предлага се и най-големия в сегмента централно разположен хоризонтален сензорен екран с диаметър 13,2-инча. От този дисплей с XL размер се управляват повечето от системите в автомобила, които доскоро се регулираха с бутони от таблото. Безжичната съвместимост с платформите Apple Car Play и Android Auto улеснява свързването и работата с мобилни телефони.
Новият Ford Focus е оборудван с много системи за комфорт и безопасност. Стандартните за модела LED фарове са с автоматични дълги светлини и с функция за по-добро осветляване при маневриране на ниска скорост. При високо оборудваните модели LED фаровете са допълнени с адаптивна матрична технология.
Асистентът за наблюдение на трафика в сляпата зона вече следи за превозни средства, приближаващи отзад. Тази система може да приложи корекция на управлението, за да предупреди водача и да се предотврани евентуална маневра за смяна на лентата, при която има риск от сблъсък.
Новият асистент за пресичане на кръстовища комбинира данните от предната камера и радара, за да се избегнат потенциални удари с насрещни превозни средства в паралелни ленти. Наред с това във Focus се предлагат адаптивен круиз контрол със старт-стоп, разпознаване на пътните знаци, система за придържане в средата на лентата и система за информация за предстояща опасна ситуация на пътя отпред.
Автоматизираното паркиране на подходящо място се извършва само с натискане на един бутон. Водачът може да разчита и на система за предотвратяване на сблъсък с активно спирачно действие.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш