Министър Вълчев: Намаляването на административната тежест е важна задача пред МОН

Намаляването на административната тежест в системата на предучилищното и училищното образование е сред важните задачи и големите предизвикателства пред Министерството на образованието и науката. Това каза министър Красимир Вълчев по време на работна среща с учители и директори на детски градини и училища от област Пловдив, съобщават от образователното министерство. Той посочи, че се правят промени в подзаконовите актове, които да облекчат работата на педагозите и ги призова да дават предложения в тази посока.

„Системата ще бъде постепенно електронизирана, като документацията ще се попълва през електронни устройства. Това ще спести много време, а и документите могат да се подават до регионалните управления на образованието с електронен подпис“, добави министърът.

На срещата Красимир Вълчев акцентира върху междуинституционалния механизъм за обхват на децата и учениците в образователната система.

По думите му ще бъде публикуван за обществено обсъждане проект на постановление на Министерския съвет, с което механизмът ще бъде надграден и ще работи постоянно. „Ще обвържем екипите за обхват с районите на конкретните образователни институции. Взаимодействието между отделните институции ще стане още по-интензивно. Повече общини и структури на другите администрации ще бъдат свързани с информационната ни система. Те си взаимодействат по отношение на отпускането на семейните помощи в натура по предложение на образователните институции, извинителните бележки, налагането на административно-наказателни постановления и др. Където има добро взаимодействие, има по-добри резултати“, подчерта министър Вълчев. Той допълни, че е важно да се проследи как се упражнява правото на образование на всяко дете и институциите трябва да имат информация то къде учи.

На срещата бяха обсъдени и важни теми като професионалното образование и иновативните училища. Според министър Вълчев иновациите са полезни, но ще бъдат оценени на междинния етап от реализацията на училищните проекти. След като се видят резултатите, ще се прецени кои и по какъв начин могат да бъдат финансирани и разпространени в системата.

Коментари

Задължително поле