Първият анализ на асфалта е показал, че е трябвало да се слагат съвсем друг вид материали, съобщи регионалният министър Николай Нанков на излизане от националното следствие. Той беше разпитван в продължение на два часа заедно с всички останали длъжностни лица, които имат отношение към катастрофата на автобус край Своге, при която загинаха 17 души.
Имахме много важен повод да сме тук в качеството си на свидетели и да съгласуваме момента, в който по официален път ще се вземат проби от визирания участък, за да може в максимално бърза степен да го ремонтираме. Входирахме подобно искане и тепърва ще се разбере кога ще започне взимането на проби. Един от участниците в консорциума вече е установил дефектите в своя участък, другият е депозирал вчера писмо в АПИ, че ще отстрани и дефектите в своя участък в на територията на София – област, обясни Нанков.
В най-скоро време международна лаборатория ще вземе проби от асфалта на фаталния завой край Своге, съобщи още министърът.
Той посочи, че трафик камера, която се намира след мястото на инцидента, е отчела много интересни действия, но по думите му те са следствена тайна.
Мантинелата на фаталния завой е в урбанизирана територия и се поддържа от общината. АПИ отговаря за пътя от бордюр до бордюр, обясни шефът на пътната агенция Светослав Глосов.
Имаме становище, че по всички показатели, участъкът, в който стана катастрофата, не е с концентрация на ПТП-та, съобщи още Глосов. Всяка година получаваме от „Пътна полиция“ официално писмо с регистрираните пътни участъци с концентрация на пътни произшествия. Тази справка се изготвя на базата на наредба, приета от МВР. Участъкът не е посочен като такъв нито в последната, нито в предишната справка, обясни той.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш