Миланов и ЦСКА напред в Лига Европа

Треньорът на „Рома към играчите: Исках половината да ви сменя

Мъри готов да напусне „Астана“

Бившият шеф на Общинска банка Александър Чакалски временно оглави „Топлофикация София“

Теменужка Петкова: Темата българската страна да бъде купувач на ЧЕЗ не стои на дневен ред

Цар Симеон II прие в двореца “Врана” бившия премиер на Македония проф. Владо Бучковски

Разкриха подпалвач, изпепелил „Лада” на съсед в монтанско село

100 000 лева гаранция за бившия финансов министър Стоян Александров

Утре у нас пристига сръбският президент Александър Вучич

Съдебната охрана в Монтана протестира, раздаваха бонбони

Илияна Йотова връчи български документи на спасителя от Лим Сафет Баличевац

Задържаха петима, докато произвеждат синтетичен наркотик

Поздравихме Кувейт за Националния празник Посланикът у нас Н. Пр. г-н Якуб Ал Атиики даде грандиозен прием в хотел „Маринела”

Юнкер тръгва на балканска обиколка Ще посети Македония, Албания, Сърбия, Босна и Херцеговина и Косово

Китай с мерки срещу стриптийза по време на погребения

Нещастието на глупавия

На глупавия човек и щастието му е глупаво, беше отбелязал един мъдър човек. Същото се отнася и до нещастието. На глупака и нещастието му е глупаво. В това за пореден път ни увери трагедията в Хитрино. Не само в идиотския начин, по който ужасната беда бе отразявана от електронните медии. В мрежата дори плъзна подборка на малоумни въпроси от сорта: „За пръв път ли преживявате подобна експлозия? Какво правите в тази реанимация? Има ли опасност от обгазяване на добитъка ви? Защо подслонихте братовчед си от Хитрино? Какво почувствахте по време на погребението?“ А един патешко жълт сайт се фиксира върху факта как взривът осуетил един „семеен рожден ден и домашната торта няма да бъде разрязана“.  Хора гинат, къщи се сриват, пламъци бушуват – на тия за тортата им е зор. При такива дивотии на човек му се дощява да няма чак пък такава свобода на словото.

А знаете ли, че продължително време по различните телевизии разните репортери не споменаваха нищичко за най-важните действащи лица в трагедията – машинистите на фаталната композиция. Живи ли са, ранени ли, къде са? Кой го кара този влак, по дяволите? Публиката остава с впечатлението, че при страшната експлозия, описвана апокалиптично, те са изпепелени и помен не е останал. Нищо подобно – не само че са оцелели, но са арестувани и никой не може да се добере до тях, за да чуе от пряко отговорните какво аджеба се е случило. И защо е това укриване? Много просто – защото те са априори определени за виновни. Превишили били скоростта. Те признаха ли си? Как го разбраха? Съдебно-техническата експертиза го била показала? Ама тая експертиза може и да е натъкмена. Как да й се доверим, когато властите отказаха съдействие от чуждестранни експерти. Това скрито-покрито ни прави подозрителни. Доста замазан остана и проблемът с жп линията на катастрофата, за която се твърди, че била в състояние на полуразпад.  Ресорният министър предлага версията за теглич, който пробил цистерната, но пък един експерт по жп въпросите твърди, че по законите на механиката това е невъзможно. Разви се и дискусия откъде е лумнал пожарът – от близката фурна за хляб или от обикновена готварска печка. Всичко това разконцентрира вниманието, но важното е обектът да бъде шумно „обговарян“, докато постепенно шумотевицата затихва и вината се размива. До следващия взрив, катастрофа, наводнение.

Апропо има ли осъден за гибелта на 15 души при експлозията в завод „Миджур“ до с. Горни Лом преди две години? Не само че няма такъв, ами делото е влязло в съда преди два месеца. А колко тепърва ще се точи във времето, провидението ще покаже.

А помните ли пожара във влака София – Кардам през 2008 година? Тогава загинаха 9 души. А само година след това за ужасното събитие се сетиха само регионалните медии. Иначе и тогава плъпнаха една връз друга версии, като почнем от флакона дезодорант, прегрял и избухнал, минем през неизправната електрическа система на влака и стигнем до терористичен акт. Заточиха се едни дела и след 5 години трима жепейци се отърваха с условни присъди.

Тогава, преди 8 години, потресеното общество напоително се завайка за окаяното състояние на българските железници. Врява до небесата и резултат нулев. Нямало пари. Беднотията била крива за всичко. Не е вярно това. Виновна за всичко е глупостта. Когато една машина има неизправен чарк, той се поправя или тя се изважда от строя до ремонтирането. Само много глупав човек, който не предвижда последствията от постъпките си, може да подкара една опасна бракма и да бастиса човешки живот. Че то добичето, като види дирек на предята си, ще го заобиколи, да не се нарани.

А ако е вярно за катастрофата в с. Хитрино, че машинистите са превишили скоростта, не е ли пак липса на здрав разум? Ако наистина е вярно, че релсите подскачат като при дрибъл в баскетбола, не е ли безумно цялото ръководство на жп транспорта, което изобщо допуска движение по тях, при това тежкотоварно.

А помните ли колко идиотщини съпроводиха палежа на старите тютюневи складове в Пловдив? Че клошарят ги бил запалил? Клетникът най-много папуците си да подпали, а за огромни масивни помещения се иска подготовка и материално обезпечаване. И най-сетне даже клошарят не е толкова загубен да пали покрива над главата си. Само управляващите тази държавица режат клоните, по които са наклякали. Оставили са институциите на самотек, отговорност не се търси, живее се в немара и запущение като в разбойнически бордей. Затова влакове дерайлират и горят, язовирни бентове рухват и заливат села и градове, населението се топи, старците мрат болни и бедни, а деца се раждат най-вече в чужбина.  Да наблюдават отдалеч нещастието на глупавите, глупаво като тях самите.

 

Война по време на мира

Тази година се навършва един век от построяването на Рилската железница. Тогава предприемчивите и родолюбиви братя Тодор и Райко Балабанови строят легендарната теснолинейка със свои средства. И всичко това в хода на Първата световна война. Сто години по-късно отбелязваме годишнината със зловещ фойерверк в Хитрино. Мирно е времето.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (18)

  1. Така ще е докато България я управляват слабоумни крадливи безродни свине. Покажете ми един умен и честен министър от кабинета на келеша бойко.

    1. Мислех, че възмущението ти е искрено до момента, в който споменаваш конкретно име.Ти ми посочи един управлявал ( или кандидат да управлява), който да е изключение.Затова години наред търпим политически безобразия – защото живеем в заблудата, че нашата партия, нашият човек са прави и безгрешни, а останалите са виновни.Докато сами се оставяме да ни манипулират, ще страдаме.Проумей го – в последните 30 години НЯМА невинен политик.

    1. Ако беше читав нямаше да е в свинефермата герб и бойко нямаше да го направи министър.

      1. На келешчето Велемир не му дължим никакви отговори. Въпросите му са идиотски. Той просто си е трол и то от зле платените, защото мозъкът му функционира само на елементарно, базово, първосигнално ниво. Най-добре е да се игнорира.

        1. Почти с всичко писано от теб съм съгласен. Само за стрина велемирка не си прав. Игнорирането на Хитлер доведе до Втората световна… Не, че тъпачка, като велемирка може нещо повече от платено хейтърстване, но не е само тя…

  2. Otlichen material s kliuchovo nasochvane: ‘mashinistite sa obiaveni za vinovni apriori’. Da, prichinite se svivat i deformirat do mashinistite. Resheno predreshavane za skirvane na sistema ot prichini i nekadurnitzi.

    Pozdravlenia za avtorkata i apel za viarno razsledvane, no s tova ‘apriori’ ima umelo zatvariane na sluchaia.

    Izviniavam se za latinitza.

  3. По-точно заглавие ще бъде “Нещастието на бедния”. Защото всички тези нещастия са предизвикани от богати и алчни за пари хора, които и в този случай ще се измъкнат за сметка на машинистите. Безспорно и те имат вина, но тя не е само тяхна.

    1. И аз това питам, а сигурно и още много други хора.Поводи за гняв имаме предостатъчно – няма нищо читаво нито в изпълнителната, нито в законодателната, нито в съдебната власт.И никой отвън няма да ги оправи, а само засегнатите – ние.

  4. А машинистите ги вкарват в психиатрична клиника, за да им запушат устата. Така управляват гадовете от свинефермата герб. Явно крият нещо много сериозно от обществото, нещо за което може да избухне революция. Келеша бойко не случайно обикаляше почти всеки ден в Хитрино.

  5. Крепка стискам десницата на безумно храбрата журналистка, която сигурно рискува: 1. Най малко работата си в медията; 2. Здравето … и … живота си, щото управляващите могат да ѝ спретнат подходящ инцидент, в който ще има само невинни до края на света. Скромната ми препоръка е да си осигури стабилна охрана и личният ѝ автомобил да минава на рентген преди да се ками и дъ врътне ключа в патронника. Прекалено конспиративно звучи, но е много близо до ситуацията в държавата…

  6. Това е най- тъпата “ЧЕРВЕНА ” статия писана някога от ТРОЛ за Хитрино. Два пъти превишение на скоростта на влака и пак търсим под вола теле . Аман от тъпи малоумници и платени писачи .

    1. Не видях нищо червено в статията, но твоят мозък очевидно е оцветен.Това ти пречи на мисловната дейност.Спомената е скоростта, това е факт, но факт са и подскачащите релси, за които машинистите не са виновни (но ще изкупят и чуждата вина).За това става въпрос – за оневиняване на престъпленията по служба.Обикновеният човек е наказван, нали? докога ще търпим имунизирани и ненаказуеми?

  7. Въпросите които маститата авторка е цитирала наистина са глупави, но ако тя не си ги е измислила, за да направи пиперлива статийката си, те са зададени очевидно от нейната гилдия. Че нейната гилдия и тя е на власт, тя е четвъртата власт в държавата, какво се дърпат като магаре на мост, не ние сме умните – ония са глупавите.
    Що се касае до машинистите въпросите са още по-глупави. Вие какво искате след такава катастрофа може би трябваше да ги оставят да си идат в къщи? Представяте ли си какви хули щеше да измъдри Бойчева. Някой от вас преживявал ли е обикновено ПТП? Знае ли се на какъв стрес са подложени участниците в ПТП? А това с влак е стотици пъти по-голямо. В случая е действано професионално, машинистите са изолирани в психиатрия, далеч от такива журналистки, под лекарски контрол и в същото време са под полицейски надзор. Но трябва да се лае, да се хвърля помия на всички страни. Сега трябва да мислим дали Бойко Борисов не готви атентат срещу великата журналистка и коя охранителна фирма да я пази, защото е написала нещо много значимо.

  8. Ба си и простотията… За статията става дума де.
    Значи да им оправят релсите за да могат да минават спокойно с 80km/h ???
    Ми тея тогава щяха да минат със 130km/h.
    Авторката има ли шофьорска книжка? Явно не.
    Иначе щеше да знае че по разбит път се кара БАВНО.
    А те са нарушили една камара правила и не са отчели нито един от сигналите на семафорите.
    А даже дали не са ги проспали?

    1. Като не можеш да четеш текст с разбиране, откажи се.Слушай си чалгата, тя не изисква интелектуални усилия.

      1. коментя, решил си да покажеш ерудиция с нов ник? Не се стискай, бре! Обиждай си на воля. Иначе злобата в теб ще ти докара рак! Ние ще те преживеем. Не ни бери гайлето!

Отговорете