Сидеров преподава подводен риболов на Волен-младши в Сопозопол

Иззеха 400 литра ракия без документи от два частни имота

Модерно е кожата да сияе като ореол През лятото се търси повече натурална козметика

Филипе Коутиньо – маг за 657 000 евро на мач

Влак блъсна и уби мигрант в Гърция

Гала се качи на въртележка в Белгия

Лъжа за дивите кози в Пирин пусна WWF-България

Спецпрокуратурата предаде на съд Николай, Евгения и Мария Баневи

20 пожарникари гасят горски пожар край двореца в Кричим

Двама туристи се приземиха на дърво при инцидент с парашут на „Каваците“ Въжето от моторницата, която го е теглила, се е скъсало

Лукаку нападна „Манчестър Юнайтед“

Преместиха сливенския арест в ремонтирана сграда в двора на женския затвор

Външно: Няма пострадали българи при пожарите на Канарските острови

Постановиха постоянен арест за Гергана, чието бебе почина от задушаване с храна

МВР пусна снимки на дрехи, открити край човешките останки в Негован

Новите търговски центрове намаляха с 28%

През 2019 и 2020 г. в Централна и Източна Европа се очаква да бъдат завършени 4,4 млн. кв.м нови търговски центрове, при 2,1 млн. кв.м за по-развитите пазари в Западна Европа.

Големите градове у нас са наситени с площи

Новооткритите търговски центрове в Европа достигнаха най-ниското си ниво за последните 24 години, показва проучване на глобална консултантска компания. През 2018 г. в Европа са открити общо 2,6 млн. кв.м търговски площи, което е спад с 28% спрямо предходната година. Обемът е съпоставим с активността на пазара през 90-те години, когато отваряха първите шопинг центрове в Централна и Източна Европа. България не е изключение от общия тренд, като през последните години предимно се завършваха замразени проекти или се отваряха площи след модернизация.

“Пазарът на търговски площи в България навлиза в по-зряла фаза и може да се каже, че големите градове вече са наситени като площи. Оттук нататък не очакваме нови проекти за класически търговски центрове, а по-скоро гъвкави концепции, съобразени с пазарни трендове като електронната търговия и все по-ключовата роля на площите за хранене и развлечения в търговския микс”, коментира Иван Граматиков, мениджър “Търговски площи” в консултантска компания.

Пазарът на търговски площи в повечето големи европейски градове е достигнал своята зрялост, показват данните на глобалната консултантска компания. Общо предлагането възлиза на 168,1 млн. кв.м, което създава силно конкурентна среда за инвеститорите.

В опитите да задържат своите позиции, те фокусират усилията си върху преустройства и нови вътрешни разпределения с цел превръщането на проектите им в модерни търговски и развлекателни центрове.

Наситеният пазар води и до ясна поляризация между успешните проекти и локациите със затихващи функции, които се нуждаят от цялостна промяна, за да оцелеят. Експертите очакват все по-често развитие на мултифункционални проекти вместо традиционни търговски центрове. Инвеститорите в Европа все повече откриват потенциала на хибридните формати, които комбинират търговски площи с офиси, хотели и жилищни части. Нараства интересът и към ритейл парковете.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.