Фаталната катастрофа на украински F-16 в първия ден, в който изтребителите са били използвани в бойни действия миналата седмица (26 август), повдигна въпроси относно бързането с обучението на пилотите и изпращането им в бойни действия само няколко седмици след пристигането им в Украйна, твърдят американски и западни служители, пише Wall Street Journal.
Украинските военновъздушни сили все още не са определили причината за катастрофата, която се случи по време на това, което по-късно Киев определи като най-големия руски ракетен и безпилотен обстрел по време на войната. Официални представители на САЩ твърдят, че Украйна все още не е намерила доказателства, че самолетът е бил свален от приятелски или вражески огън, или че е имало механична повреда.
Още преди катастрофата на изтребителя датското правителство е изразило загриженост относно обучението на украинските пилоти и способността им да летят самостоятелно.
"Обикновено начинаещите пилоти на F-16 преминават през по-обстоен курс на обучение и след това се обучават със своето подразделение до една година, преди да влязат за първи път в бой. Но украинските пилоти отидоха направо на опасни и трудни места", отбелязва американското издание, като добавя, че някои от пилотите изобщо не са преминали програмата за обучение.
Според източниците на вестника в момента западни официални лица обсъждат целесъобразността на решението на Украйна да включи новите самолети в бойни операции само няколко седмици след пристигането им в страната.
Украински и западни официални лица съобщават, че ще минат много месеци, преди Украйна да разполага с достатъчно качествени пилоти, за да експлоатира пълна ескадрила F-16.
Информацията за катастрофата на един от F-16, прехвърлени от САЩ на Киев, се появи вечерта на 29 август. Пресслужбата на Генералния щаб на ВСУ потвърди инцидента, като посочи, че пилотът Алексей Мес също е загинал.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш