Заев: Предсрочните парламентарни избори ще се състоят на 12 април 2020 г.

Президентът Радев ще бъде на посещение в Япония за интронизацията на император Нарухито

Интронизацията на император Нарухито (ИНФОГРАФИКА)

Полицейски хеликоптер и няколко патрулки преследваха 4 часа силно агресивна крава в Германия

Подкрепа от Путин за Сирия търси Ердоган Иска армията на Дамаск да се оттегли от границата

Президентът на Чили въведе извънредно положение в още три града

Възможен ли е свят без глупаци? Сборникът „Психология на глупостта” прави аутопсия на глобалната напаст

Нов епос по „Война на световете”

Стево Пендаровски: Имаме държавен консенсус, че искаме да продължим по европейския път

Села в Невестинско са заплашени от воден режим

Възстановено е движението на пътя София – Варна край Омуртаг

Фандъкова печели в два тура с 10 пункта Данните са от представително проучване за цяла София на агенция „Сова Харис“, направено по поръчка на „Труд“

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в понеделник, 21 октомври 2019

Шестима ранени при катастрофа на бензиностанция край Елин Пелин

Тома Белев се изгаври с еврейския народ „Екологът“ погазва и международни норми

Отварят магазини в малки населени места Нараства интересът към ритейл парковете

В София пазарът на търговски площи остава доминиран от търговските центрове.

Средата е по-конкурентна

С лек ръст на предлагането на търговски площи извън София приключи първото тримесечие на 2019 г., показва доклад на консултантска компания на пазара на имоти. Най-значимото откриване за периода беше това на мол във Варна – единственият нов търговски център в града от 2010 г. насам. Проектът добави 37 хил. кв.м към предлагането на търговски площи във Варна, с което градът се изкачи на втора позиция по обем в страната с общо 122 хил. кв.м площи в шопинг центрове. Откриването му с подписани договори за 88% от площите показва наличието на силен наемен пазар.

В унисон с европейския тренд, българският пазар навлиза в по-зрял етап от развитието си с по-умерен ръст на предлагането, по-конкурентна среда и по-отчетлива сегментация, коментират експерти от компанията.

“В първите години от развитието си пазарът на търговски площи растеше предимно в сегмента на шопинг центровете. Смятаме, че потенциалът за нови проекти в него вече се изчерпва и виждаме развитие на други формати, като ритейл парковете в по-малките областни градове”, обобщи Иван Граматиков, мениджър “Търговски площи” в компанията. Според него интересът към ритейл парковете се обуславя от желанието на търговците да се разрастват към по-малки населени места, както и от липсата на подходящи формати за експанзията им там.

В София пазарът остава доминиран от търговските центрове, като делът на свободните площи в тях преди няколко месеца беше около 9%. Очакванията на експертите от компанията са той да намалее чувствително до приблизително 5-6% от общото предлагане.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.