Отварят магазини в малки населени места

В София пазарът на търговски площи остава доминиран от търговските центрове.

Нараства интересът към ритейл парковете

Средата е по-конкурентна

С лек ръст на предлагането на търговски площи извън София приключи първото тримесечие на 2019 г., показва доклад на консултантска компания на пазара на имоти. Най-значимото откриване за периода беше това на мол във Варна - единственият нов търговски център в града от 2010 г. насам. Проектът добави 37 хил. кв.м към предлагането на търговски площи във Варна, с което градът се изкачи на втора позиция по обем в страната с общо 122 хил. кв.м площи в шопинг центрове. Откриването му с подписани договори за 88% от площите показва наличието на силен наемен пазар.

В унисон с европейския тренд, българският пазар навлиза в по-зрял етап от развитието си с по-умерен ръст на предлагането, по-конкурентна среда и по-отчетлива сегментация, коментират експерти от компанията.

“В първите години от развитието си пазарът на търговски площи растеше предимно в сегмента на шопинг центровете. Смятаме, че потенциалът за нови проекти в него вече се изчерпва и виждаме развитие на други формати, като ритейл парковете в по-малките областни градове”, обобщи Иван Граматиков, мениджър “Търговски площи” в компанията. Според него интересът към ритейл парковете се обуславя от желанието на търговците да се разрастват към по-малки населени места, както и от липсата на подходящи формати за експанзията им там.

В София пазарът остава доминиран от търговските центрове, като делът на свободните площи в тях преди няколко месеца беше около 9%. Очакванията на експертите от компанията са той да намалее чувствително до приблизително 5-6% от общото предлагане.

Коментари

Задължително поле