Министри тачат Николай Хайтов

Прокуратурата обвини 60-годишния шофьор, карал автобус пиян

Груевски във фейсбук: Продължава политическото преследване срещу мен

Министър Ангелкова в Сърбия: Да промотираме Балканите като туристическа дестинация България е страна партньор на 41-ия Белградски панаир на туризма

Взломиха магазин за компютри и телефони в Търговище Ударът е извършен за секунди от професионалисти

България и Македония ще честват заедно цар Самуил

Фандъкова стана „Доктор хонорис кауза“ на Медицинския университет (СНИМКИ) 21 млн.лв. дава Столичната община за здраве

Столичните социалисти ще отбележат Деня на защитника на Отечеството

Великобритания отбелязва напредък в преговорите с ЕС, заяви говорител на Мей

5 г. затвор за източени дебитни карти

Кметът на Бургас представи нови специалности в гимназиите пред бизнеса Ремонт на самолети и електрически автомобили

ЦИК: Продължаваме подготовката за евроизборите Нашият състав също започна два месеца преди предходния вот, припомни говорителят Камелия Нейкова

Осъдиха стриптийзьорка, обрала немски турист

Грешник за „Левски“ свири дербито

Москва: Позицията ни срещу независимостта на Косово не е променена

Пилотът на падналия край „Тракия” самолет: За стар самолет всичко му работеше перфектно

„Самолетът, за стар самолет, всичко му работеше перфектно”, сподели пред БТВ пилотът на падналия край Тракия селскостопански самолет Йосиф Христов.

6 юли 2018 г., в 12:50 ч. приключва последният полет на Христов. Пилотът с над 40 години стаж във въздуха пада в оризова нива. Сутринта е като всяка друга. Полетът започва идеално.

По обяд машината е в небето над Пазарджик. Внезапно двигателят спира. „На около 30-35 м, в лек завой. Имах намерение да пусна още 50 кг тор и да си тръгвам. И просто както си вървеше машината и изведнъж шумът изчезна и витлата спряха. Беше много странно, даже не ми се вярваше и исках да подам повече газ, но нямаше никаква реакция. И освен ориз нямаше как да избирам, в ляво ли, в дясно”, добави пилотът.

Пилотът успява да приземи самолета. Заради мократа почва обаче машината се преобръща. „Даже ми се видя късо, защото не съм кацал на такова мокро пространство, но нямаше как. Може би 50-100 м преди някакво каналче, приземих се, но оризът е много мокър – 50-70 см има кал и вода. И всъщност двигателят е отпред. 80-90 км да съм докоснал ориза и в същият миг, той спира много бързо. За 20-30 метра спря. И тъй като центърът на тежестта е отпред се завъртя много бързо и застана по гръб, аз увиснах надолу и там вече трябваше да се освободя, да изпълзя през кабината и така”, разказва преживяното Христов.

Първи на помощ идват двама оризари. Пилотът е откаран в болница. Причината за катастрофата все още се търси. Търси я и оцелелият и не вини нито хората, нито машините.

„По принцип са стари, но пък и техникът, познаваме се 30-40 години, не съм имал съмнения, няма как да ги имам с него.”

Йосиф Христов казва, че през годините е имал още два инцидента във въздуха. „Тогава беше частичен отказ на двигателя, все още се въртеше по малко витлото. Имаше мощност, но недостатъчна и се наложи да изхвърля останалия разтвор за пръскане, ама нямах такъв опит. И кацнах близо до площадката.” В петък прелетя и над смъртта.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. АКО Е СВЪРШШИЛ БЕНЗИНЪТ Е ЯСНО ЧЕ ВЪПРЕКИ 40 ГОДИНИ СТАЖ ЧОВЕКЪТ ЕНАПРАВИЛ ЛОШ РАЗЧЕТ И БЕЛЯТА ГОТОВА ТАКА ЧЕ С НОВИТЕ ИКОНОМИЧЕСКИ УСЛОВИЯ В СЕЛСКОСТОПАНСКАТА АВИАЦИЯ КЪДЕТО БЕНЗИНЧЕТО СЕ ЦЕДИ ДО КАПКА НЕ КАТО ПРЕЗ ОНЕЗИ КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ ВРЕМЕНА РЕЗУЛТАТЪТ Е НА ЛИЦЕ. СРАМ ЗА ФИРМАТА И ЗА ЛЕТЕЦА ЧЕ СЕ ПРОЧУХА С ТАЗИ НОВИНА.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.