24 нови случая на коронавирус у нас, общият брой на заразените е 565  Още трима души са излекувани от COVID-19

Следят с камери за дистанция между хората в по метростанциите в София

Урсула фон дер Лайен: България доказва, че солидарността все още е в сърцето на ЕС

Александровска болница с лаборатория за PCR тестове за COVID-19

Бивш шеф на IT отдела в СГС: Всички програмисти имат достъп до файловете на съдията

Нова израелска технология може да ускори диагностицирането на COVID-19

Фейсбук започва да следи абонатите си заради коронавируса

Борис Джонсън е приет в интензивно отделение

На 7 април 2020 да почерпят

Телците да проявят търпение, Водолеите стабилизират финансите си – Дневният хороскоп на Алена

Стилиян Петров: До няколко месеца ще обявя дали се кандиратирам за президент на БФС

Коронавирусът – тор за графоманията Сред мераклиите за слава преобладават неразбрани поети

Улица в Ню Йорк е №1 по сделки с луксозни имоти Средната цена е 38,5 млн. долара

Строят апартаменти за възрастни хора

Броят на смъртните случаи от коронавирус в САЩ надхвърли 10 000

Повече жалби срещу физическите магазини

Офлайн търговците са по-проблемните и повечето оплаквания от потребителите са за техни нелоялни практики.

“Български пощи” губили пратки от Китай

Срокът до 14 дни за връщане на стока не важи за билети за концерт, влак или самолет

Офлайн търговците са по-проблемните и повечето оплаквания, които сме получавали, са срещу тях, това обяви Пейо Майорски от Инициативния комитет за защита на потребителите пред “Труд”.

“Онлайн търговецът, който иска наистина да развива бизнес, знае, че доверието е в основата на развитието на дейността му. Ако подведе клиентите, негативните отзиви много бързо ще се разпространят в онлайн пространството. Самите платформи за масова търговия или за туристически услуги ползват рейтингова система, чрез която клиентът определя дали е доволен”, обясни Майорски и допълни, че при физическите магазини това липсва.

От комитета напомнят, че съгласно разпоредбите на ЕС, ако купите стоки от физически магазин, нямате право да ги върнете, да замените или да ви бъде възстановена заплатената сума. За да се случи това, тя трябва да е дефектна. Възможността клиентът да върне стока от такъв магазин е въпрос на фирмена политика и затова е добре клиентът предварително да знае какви са правилата на собственика на магазина. Има компании, особено международните вериги, които доброволно позволяват на клиентите да връщат или заменят стоки в рамките на определен период от време при представяне на касовата бележка. Обикновено е между седмица и месец. 14-дневният срок, в който клиентът, без да обяснява защо, има право да върне купената стока или услуга, важи само за онлайн поръчки или покупка от разстояние – по телефона или по каталог.

“Според европейските правила има стоки и услуги, за които този срок не важи и не може да бъдат върнати, освен ако търговецът се съгласи. Например билети за самолет, влак или за концерти. Ние ще настояваме в бъдеще потребителите да могат да сменят безплатно имената на самолетните билети без такса до 3 дни преди полет”, допълни Пейо Майорски.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.