Поляци и французи идват на конен туризъм

Ездата освен, че е любим спорт за много българи, привлича в страната и чужденци.

Лов, наблюдение на птици и риболов продават най-скъпите ваканции

Настаняване и храна са 30% от цената

Три пъти повече харчат хоби гостите в сравнение с традиционните почиващи

Поляци и французи идват на конен туризъм у нас. Именно хоби гостите, които предпочитат специализирани турове, са сред пътуващите, които плащат най-много за ваканцията си. Това обяви председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Димитър Попов по време на дискусия за алтернативния туризъм.

Три пъти повече са приходите от хоби туристите в сравнение със средствата, които оставят в местните икономики традиционните почиващи, стана ясно от думите му. Едва 30 на сто от крайната цена, която плащат за своето пътуване тези туристи, е за настаняване, храна и транспорт.

Останалите 70 на сто са за допълнителните услуги и индивидуалното обслужване, което получават. Неслучайно повечето туроператори в Дания например се специализираха в предлагане на подобни хоби турове или в други специфични ниши и се отказаха от масовия туризъм, обясни Попов.

Най-скъпият туризъм е ловният, заради цената на трофеите, последван от наблюдението на птици, риболова и другите видове хоби туризъм, обясни Попов. Световната практика показва, че хоби туристите са хората, които най-малко се влияят от трудностите при организиране на планираното от тях пътуване. Тези хора не променят плановете си дори и да са за дестинации, в които само преди дни е имало терористични атентати или природни катаклизми. Затова и очакванията от породената от Covid-19 криза е, че алтернативният туризъм ще се възстанови най-бързо.

Туристическият бизнес трябва да се адаптира, за да оцелее, категоричен е и председателят на Българската асоциация за алтернативен туризъм Любомир Попйорданов. Според него настоящата ситуация със спад на приходите от 92 на сто за фирмите в туристическия сектор е подходящото време за рекапитулация на бизнес модела и преориентиране към устойчив модел на туризма ни.

Коментари

Задължително поле