По-лек режим за рекламация на дефектни стоки

По-лек режим за рекламация на дефектни стоки обмисля  Комисията за защита на потребителите (КЗП) чрез законови промени през 2021 г., тъй като са получени многобройни жалби от потребители относно дефектни стоки, заяви председателят на Комисията Димитър Маргаритов. Той даде пример със следния казус - при закупуване на телекомуникационно устройство с дефект месеци наред то седи при търговеца с опити за безуспешни ремонти, а потребителят се примирява с това, че е затворил определена сума пари за продукт, който не може да използва. Маргаритов е категоричен, че тази практика трябва да се преустанови и заяви, че решения ще се търсят или в посока съкращаване на сроковете за ремонт, или в опции, от които потребителят да има правото да избира.

Спрямо оплакванията от онлайн пазаруването по празниците най-много са жалбите за забавените доставки. „Когато има забавяне, отговорността е на куриера“, посочи той и поясни, че обезщетение за забавените доставки дължат както търговците, така и куриерските фирми, но санкциите не компенсират пропуснатите ползи. Маргаритов обясни, че когато се коментира онлайн пазаруване, потребителите трябва да защитават правото си на връщане на стоки, които са закупили, но не са харесали. Той съветва искането за връщане на определен продукт да стане в писмена форма като имейл, а не само да се говори по телефона с търговеца.

Коментари

Задължително поле