Правим общи винени турове с Гърция

Общи винени турове със съседна Гърция ще предлага България, след като окончателно е готова новата интерактивна винена карта. Тя ще включва всички над 80 винарни у нас, които имат възможност да предлагат на туристите дегустации, настаняване и допълнителни преживявания, свързани с виното.

Регистрирането онлайн ще е безплатно. Идеята за рекламиране на туризма ни и представяне на възможностите за съчетаване на винени пътувания у нас и в южната ни съседка е подкрепена финансово от програма Еразъм. В проекта взимат участие и италианци, които обаче няма да представят възможностите си за туризъм, а ще помагат на родните и гръцките винарни по-лесно да обучат персонала си в тънкостите при предлагане на винени турове и допълнителни услуги към тях като рисуване с вино, производство от гостите на собствена серия гроздови питиета с уникален етикет, събития, свързани с виното и други.

Българските винарни, заведения и места за настаняване, които предлагат винен туризъм, ще се включат напълно безплатно в интерактивната карта winetrips.eu  и така ще получат възможност да продават на място в избите своите продукти, както и още един специализиран канал за реклама. В резултат на проекта производителите ще могат да си спестят разходи от порядъка на 30-40 % от стойността на една бутилка вино, които сега отиват за търговия и дистрибуция. Целта е по този начин да се формират около една трета от приходите им, да се създадат лоялни клиенти и емоционална връзка с тях, да се развиват винените райони у нас.

Проучване показва, че основната причина винените туристи да пътуват и разглеждат изби и търсенето на нова емоция и хубаво преживяване, обясни организаторът на проекта от българска страна Екатерина Христова. Едва 11% на сто от анкетираните твърдят, че при организацията на такъв тур най-важна им е цената, а около 5 на сто държат на промоциите.

Производители от Североизточна България ще се рекламират заедно с нова карта

Колко важно е да се рекламират българските винените брандове и че това не може да се случи единствено, разчитайки на институциите, са разбрали и винарните от североизточна България. Те ще обединят усилия за създаването на винена карта на района, с която да привлекат туристите, които да посетят избите на място и да се запознаят с типичните местни вина и кухня, обясниха двама от авторите на идеята – Николай Кръстев и Стефан Иванов. Идеята е по този начин да се рекламира родното производство и да се промотират български сортове, като уникалният „Гергана“, от който вино у нас произвежда една единствена изба от североизточния регион.

Коментари

Задължително поле