Препоръка на омбудсмана към пътната агенция: Върнете парите за сгрешените винетки

Според омбудсмана Диана Ковачева, ако гражданите потърсят правата си по исков ред, това може да натовари бюджета на държавата.

Досега сбърканите данни бяха за сметка на потребителите

15 000 са въвели невярна информация през 2019 г.

Да се възстановят парите за всички грешно попълнени електронни винетки още от 1 януари 2019 г. насам, настоява омбудсманът Диана Ковачева. Тя е изпратила препоръка до регионалното министерство и пътната агенция. Според Ковачева с последната промяна на Закона за пътищата от 5 март не е посочен реда, по който всички граждани със сгрешени винетки, включително и тези, чиито стикери са изтекли, да потърсят правата си. Омбудсманът настоява да се предвиди механизъм това да се случи.

При надвнесени суми и сега пътната агенция ги изплаща обратно на потребителите срещу представяне на касов бон или документ за извършената транзакция. Но при сгрешени при попълването данни потребителите “пият студена” вода, тъй като платените суми са за тяхна сметка. През 2019 г. сбърканите платени електронни винетки са малко над 15 000 броя или около 0,2 на сто от всички продадени документи за пътуване по републиканската пътна мрежа. Въпреки че хората са изгорели с парите си, според експертите поне тези средства са отишли за ремонтиране на шосетата у нас и строителство на нови, за каквото са разходват събраните от продажбата суми.

Диана Ковачева е категорична, че платените за сгрешените винетки суми трябва да бъдат възстановени от държавата, в противен случай е налице неоснователно обогатяване.

Ковачева настоява и пътната агенция да оповести публично на сайта си как гражданите могат да получат парите си обратно и при какви условия след обнародване на промените в Закона за пътищата.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от България