Ремонт затваря едната лента на тунел „Траянови врата“

30 нови заразени с коронавирус за денонощието

ООН прати 90 тона помощи на Венецуела

2000 починали от Covid-19 за пореден ден в САЩ

Доклад: Пандемията може да тласне към бедност над половин милиард души

Институтът по микробиология на БАН разработва ваксина срещу коронавируса

Започва масовото тестване за Covid-19 в Банско

Премиерът и Светия синод обсъждат мерките за предстоящите празници

Тръмп: Борис Джонсън изглежда е по-добре

Ето какво ще е времето днес

Легендарният Божидар Искренов ексклузивно пред „Труд“ от Вашингтон: Най-големият бич за хората са страхът и паниката

Близнаците ще се разочароват от колега, Стрелците с небивал успех на работното място – Дневният хороскоп на Алена

На 9 април 2020 да почерпят

Делфини плуват в Перловската река

Лична вражда обезглави Българската банка за развитие Кръгът „Капитал“ отмъсти на Стоян Мавродиев

Продаваме нежеланите подаръци през януари Най-често се отказваме от подарени книги, както и от малки електроуреди

Нежеланите подаръци, които сме получили за Коледа, след това продаваме веднага през януари в онлайн платформите за пазаруване. Тази тенденция регистрират онлайн търговците през последните години.

Книгите заемат първото място в категорията “най-нежелани подаръци” и през първия месец на годината предложенията в тази категория са били с 31% ръст, показва проучване на OLX. На второ място по този показател се нареждат малките електроуреди с ръст на предлагането от 24% и декорациите и коледните играчки (34%).

Статистиката сочи, че най-силната активност покрай празниците на потребителите в електронните магазини е в първите две седмици на декември, а върхът на скалата е достигната в средата на месеца. Седмица преди Коледа обаче, продажбите започват да падат и в България достигат най-ниското си ниво на Бъдни вечер – тогава трафикът е с почти 25% по-малко, а продажбите – с 48% под средните за декември.

Броят на посещенията в електронните магазини и броят на транзакциите започват да нарастват постепенно след Бъдни вечер. На 27 декември посещенията и продажбите на онлайн магазините нарастват с 3% над средната за декември, а това досега са най-високите нива след Коледа.

Според статистиката за коледните празници ще похарчим близо 330 лв. за подаръците на 8-9 души, което е с 100 лв. повече за тези, които ще пазаруват онлайн. За тази сума най-често взимаме дрехи или козметика. След това се нареждат играчките (45%), технологиите като смартфони и таблети (31%), обувките (28%), продукти от развлекателната електроника (23%) и едва тогава книги, музика и филми (20%). Най-рядко се взимат подаръци, свързани с пътуване, билети за различни събития, както и ваучери. При избора най-много се влияем от отношението между цена-качество, а на второ място – от качеството.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.