Продават уж на промоция храни от Великден

Търговци използват послания като “Разпродажба”, “Само сега”, “Топ цена” върху червени етикети, като така заблуждават потребителите.

Асоциация за защита на потребителите провери магазините

Масово липсва процентът на отстъпката или старият етикет

Два месеца намаление е нарушение на закона

Търговци пробутват изостанали продукти от Великден уж на промоция, показа проверка на Националната асоциация за защита на потребителите. Стоките се предлагат на намалени цени, но етикетът е поставен така, че старата цена изобщо не се вижда и потребителят не може да разбере какъв е размерът на отстъпката, обясняват експертите. Според тях потребителят разбира какво реално е намалението евентуално на касата, но така не успява да прецени дали покупката е изгодна.

В същото време търговските вериги използват послания като “Разпродажба”, “Само сега”, “Топ цена” върху червени етикети, като така заблуждават потребителите. През последната седмица хит при “намаленията” са липсващи стари цени и период, в който ще се прилага отстъпката, посочват от асоциацията. По закон всяко съобщение за намаление на цените задължително трябва да посочва срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени. Целта е потребителят да е наясно докога ще може да се възползва от условията на офертата и да не взима импулсивни решения, уточняват експертите.

И допълват, че там, където е посочен период на намалението на шоколадови зайци, яйца, пилета и пр. и играчки, често той е с продължителност близо два месеца, което също е нарушение. Съгласно чл. 66 ал. 1 от Закона за защита на потребителите съобщението за намаление не може да се прилага по-дълго от един месец. В тези примери търговците са направили опит да се “застраховат”, като са изписали думата “Разпродажба”, но това в случая не ги прави по-малко нарушители, категорични са от Националната асоциация за защита на потребителите.

Предлагането на “нов продукт” на “промоция” е друга нелоялна практика. Всяко съобщение за намаление на цените обаче трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен периода. Тогава как продуктът хем е нов, хем вече е предлаган на редовна цена известно време преди да бъде намален, питат от асоциацията.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес