Много пиян шофьор на „Мерцедес“ блъсна на пътя движещ се пред него „Опел“

Как Кобилкина поддържа форма

Пиян шофьор спретна гонка с полицаи, за малко не блъсна униформен

Тежко ранената жена при катастрофата с кон край Градец е вън от опасност

Поредна катастрофа с ТИР ограничи движението между Монтана и Враца

Кунг-Фу Театърът на Джеки Чан с премиера в София на 4-ти декември

Борисов към шефа на НАТО: В следващите години продължаваме с придобиването на нови бойни самолети, кораби и бойни машини

Изпълнителният директор на „Топлофикация София“ подаде оставка

Красимир Вълчев: По 70 млн. лв. за училища и детски градини в следващите 3 години

Каролев: Съдия Дишева трудно ще ме убеди, че е независима след „случайностите“ в делото за Банско Докато мъжът й все още е шеф в Демократична България, тя обръща 15-годишна съдебна практика, напомни икономистът

Измамници завлякоха трима бизнесмени с над 75 000 лв.

Сдружение събира зимни шапки, шалове и чорапки за бедни деца

Лекари спасиха дете, пъхнало топче в носа си

Почина Христо Христов – политикът-търговец от най-висока класа Той управляваше външната търговия на България през социализма и осъществи сделки за милиарди

Иван Гешев: Ако ме харесват като главен прокурор, това означава, че нещо не е наред

Психологът д-р Анна Тодорова: Не бъркайте пролетната умора с депресия Започва през март и трае до средата на април, отминава за около 2 седмици

Психологът Анна Тодорова е магистър по клинична психотерапия в САЩ и от 3 години практикува в София, където работи в екип със семеен терапевт и психиатър с цел разпространяване на модерни психотерапевтични практики и подобряване на емоционалното състояние на клиентите.

Д-р Анна Тодорова
Д-р Анна Тодорова

В сезона на пролетната умора тя разказа пред „Труд“ как да различим пролетната умора от депресия и как можем да се справим с нея.

Умората е краткотрайно временно явление, а не болест, докато депресията е състояние, което продължава по-дълго и има конкретни симптоми, които може да варират от липса на мотивация, умора и плач до по-сериозни симптоми като суицидни мисли и планове. Депресията не може да бъде предизвикана от идването на пролетта конкретно, но в комбинация с умората има вероятност да се стигне и до увеличаване на риска от депресивно състояние.

Някои симптоми при депресията и пролетната умора се дублират и това е причина много хора да не разпознават в кое от двете състояния се намират. Д-р Тодорова обяснява, че най-съществената разлика е тази, че депресията продължава повече от две седмици, най-често се стига до катастрофални и черни мисли и препоръчва консултация със специалист, ако симптомите не отминат с помощта на спорт, раздвижване и здравословно хранене и почивка.

Пролетната умора може да се прояви при всяка възрастова група, но за възрастните хора, за жените и за тези, които водят застоял начин на живот, има по-голям риск от изпадане в това състояние. Понеже часовникът се мести с час напред през март, тийнейджърите, които имат нужда от повече сън, също са склонни към пролетна умора.

Психологът препоръчва балансирана диета, която включва зелени зеленчуци, плодове и овес, както и поне 8 чаши вода на ден за по-леко отминаване на симптомите.

Появата на пролетна умора зависи от няколко фактора, като най-много влияят температурата и слънчевата светлина. При идването на пролетта, с увеличаването на слънчевата светлина, се налага тялото да се приспособи и това при повечето хора поражда симптомите на умората, а също и големите разлики в температурата и налягането стресират тялото.

Какво помага
Движение и повече слънце

Пролетната умора може да застигне всеки, като тя зависи от доста фактори и промени, а не е на психична основа. Основната теория е, че през зимата, поради намаления ни достъп до слънчева светлина, намален прием на витамини, мозъкът ни „изхабява“ или намалява производството на серотонин, който е главният невротрансмитер на щастието, но все пак всеки организъм реагира различно на влияещите промени и фактори.

Когато изпаднем в такова състояние, повечето хора имат желание да се изолират и да нямат връзка със света, но д-р Тодорова съветва за по-леко и бързо преминаване на симптомите да излизаме повече на слънце, за да се заредим с витамин Д, да се движим повече и да не се фокусираме върху умората.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.