Пловдивският университет домакин на кръгла маса „Младите хора в Нова Европа“

Удължават мандата на Йенс Столтенберг до 2020 година

На финала на Годината на Апостола Показват дяконския орар на Левски

ЕС смята да удължи санкциите срещу Русия

Десислава Атанасова от ГЕРБ: Нинова ще обогати правната теория, като съди цяла партия

Вицепремиерът Симеонов ще открие новата приемна на МВР в Шекер махала

Русия затваря посолството си в Йемен

Марс също е в полезрението на президента Доналд Тръмп обещава пак да изпрати астронавти на Луната

Румен Радев участва в световната среща по въпросите на климата в Париж

Вижте какво ще решава Министерският съвет на 13 декември 2017 г.

Под натиска на крайнодесните Австрия смекчава забрана за пушене

Извънредно положение при газовите доставки в Италия заради взрива в газовия хъб в Австрия

МВР издирва един от извършителите на грабежа в „Люлин“

До гробището в ямболско село 18-годишен шампион по бокс и непълнолетен стреляха по таксиджия Шофьорът ранен, със сетни сили се обадил в полицията

“Шокиращите” предсказания на датската “Саксо банк” за 2018 г. Виена и Вишеград поемат инициативата в ЕС Срив по борси, както и на биткойна след скока му до $60 000

Пътуване с ретро влак – лукс за заможни туристи

През 2013 година БДЖ направи сватба в ретровлак. Младоженците пътуваха до Черепишкия манастир, като в композицията с локомотив 01.23 са включени два вагона от композицията на цар Борис и салон-вагона от влака „Витоша експрес”.

Между 3500 и 5200 евро на човек струва едноседмично пътешествие

БДЖ пуска билети за парен локомотив на достъпни цени

Eдноседмично частно пътуване с ретро влак в България струва между 3500 и 5200 евро на човек, като направленията се изготвят по желание на туристите и могат да са само с ретро локомотив или с цял ретро състав на вагоните. Изборът определя и цената, като туристите могат да определят сами броя на спирките по трасето, разказаха от БДЖ за “Труд”.

Най-атрактивно е пътуването с композицията “Корона експрес”, която се състои от вагони, предназначени за официалните пътувания на цар Борис III и неговото семейство. Трите вагон-салона от композицията с номера 050, 051 и 052 са съответно за цар Борис III, царица Йоанна и принц Кирил. Произведени са през 1938-1939 г. в Германия.

Първи е доставен вагон с номер 050-1 А, предназначен за цар Борис III. Той разполага със служебна кабина с легло, четири кабини с по две легла, две кабини с две спални, салон с единадесет места са срещи, съвещания и хранене, и склад.

След него е изработен и вагон 051-9 А, който обслужвал царица Йоанна в периода 1938-1946 г. Той се състои от служебна кабина с едно легло, четири кабини с по две легла, две кабини с две спални и общ санитарен възел. Отделно има и салон с единадесет места за срещи и хранене, както и склад.

Третият вагон, предназначен за принц Кирил, е направен от “Касел”-Германия със сериен № 052-7. В него има три кабини с по две легла, спалня с едно легло, тоалетна и баня, салон с единадесет места, служебна кабина и кухня.

Освен вагон-салоните в композицията са включени и специализирани вагони с разнообразно функционално предназначение, произведени между 1940 и 1967 г.

Първият е произведен от “Линке-Хофман Верке” в Бреслау, Германия, а последният – в Дряново по чертежи и конструктивни параметри на същата фирма. Вагон-фургонът българско производство има помещение за началник-влака, багажно-гараж за 11 мотоциклета, едно купе с 6 легла и едно с 4 легла.

Запазеният оригинален интериор на вагон-салоните от “Корона експрес”, както и квалифицираното обслужване, са подходящи за делови, юбилейни, празнични и туристически пътувания по цялата републиканска железопътна мрежа с нормално междурелсие. Влакът може да се композира с парен или конвенционален локомотив и вагони, чиито брой, вид и подреждане става по желание туристите.

Освен “Корона експрес” съществува още една круизна композиция – “Витоша експрес”. Тя е закупена след визита на Тодор Живков в Германия, където той остава очарован от правителствения влак на Ерих Хонекер.
Завръщайки се у нас, Живков възлага на Политбюро да проучи и направи заявка за доставката на влак, който да осигурява пълна автономност на пътуващите и да дава възможност за ръководене от разстояние. След две години влакът е доставен и зачислен в Правителствения ремиз на гара София.

У нас “Витоша експрес” е изпълнявал редица пътувания с наши и чужди делегации, като в някои случаи само отделен вагон от състава е прикачван към обикновен влак – това е ставало предимно по искане на Петър Младенов, който често е пътувал на лов по Шуменското плато, пише Марио Евстатиев във форума lokomotiv.bg.

В момента локомотивите и вагоните се съхраняват в депа в столицата и в Горна Оряховица. Вагоните са на свое самостоятелно място, където нямат досег с редовите мотриси на БДЖ.

В България работят два туроператора, чиято дейност е пряко свързана с влакови пътувания. Резервациите на гости от чужбина се извършват чрез тях, като компанията прави запитване до маркетинг отдела на Национална компания “Железопътна инфраструктура”, който предлага определена цена и след уточняване параметрите на пътуването се включва в националния график на движение.

Пътешествие до морето например струва повече от полет със самолет в бизнес класа. Българските ретро влакове се предлагат на ниска цена в сравнение с прочутия “Ориент експрес”, който ежегодно стига до Русе. Цената за пътуване с него е над 10 хил. евро.

През 2013 г. БДЖ организира сватба в ретро влак. С едногодишен конкурс за есе сред неколкостотин творби е излъчено бъдещото семейство победител. Те избират пътуване до Черепишкия манастир, като в композицията са включени два вагона на цар Борис III и салон-вагон от влака “Витоша експрес”.

Преди месец по инициатива на служебния премиер Огнян Герджиков беше осъществено пътуване за дипломатическия корпус, в което се включиха 50 посланици и почти всички министри. Пътуването беше до Черепишкия манастир с вагони от “Корона експрес”. Това направление се използва най-често заради красотата и атрактивността на Искърското дефиле.

Когато БДЖ пусне ретро локомотив по дадено направление, стотици “ловци на влакове” (”трейн спотъри”) застават покрай линията с фотоапарати. Най-големи късметлии са тези, които успеят да снимат ретро локомотив с вагоните от “Корона експрес”.

 

Парната „Баба Меца“ пътува на Лазаровден и Цветница

Парен локомотив 46.03 , наречен  „Баба Меца“,  при атракционно пътуване от Банкя за София  Снимка: Константин Планински, bdz.bg
Парен локомотив 46.03 , наречен „Баба Меца“, при атракционно пътуване от Банкя за София Снимка: Константин Планински, bdz.bg

Холдинг „Български държавни железници” и Министерството на туризма започват съвместен проект за железопътен туризъм.

С най-мощния парен локомотив в Европа – „Баба Меца“, ще има две атракционни пътувания за Лазаровден и Цветница: на 8 април от София до Кюстендил и на 9 април от София до Черепишкия манастир.

Локомотивът, който ще тегли влака, е най-мощният в Европа, построен през 1931 г. в Полша. На него в продължение на три години като огняр работи и поетът Никола Вапцаров.

През 2015 г. машинистът Ангел Алексиев и двама негови помощници го възстановят. Наречен е „Баба Меца“ заради огромните си размери и изключителна тяга.

Билети за атракционните пътувания могат да бъдат закупени от билетните каси на БДЖ в столицата. Цената на билет за отиване и връщане до Кюстендил със запазено място е 43 лв. Влакът ще спира на Радомир за половин час.

За любителите на природата са предвидени две спирки: на Земен – за Земенския манастир, и на Скакавица – за едноименния водопад. Тръгването от гара София на 8 април, събота, е в 8,55 ч, а връщането обратно към София е в 15,05 ч.

Цената за двупосочен билет до Черепишкия манастир е 31 лв. Тръгването на 9 април, неделя, е в 9,30 ч сутринта. Влакът ще пристигне на спирка Черепиш в 11,50 ч. Връщането ще е в 15,05 ч.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (3)

  1. Транспортната “парна“ мафия съвсем е хммм “обедняла“, за да иска такива пари за такава “услуга“..Тия ненаяли се надминаха и дивия хамер капитализъм:))) Тук никой не ни вярва, че таква “услуга“ може да струва толкоз:) хахаха 5 илядо еврета хахах Ние скоро ще предлагаме за 7 илядо златни жълтици други услуги – 1) придвижване със зидарска количка, теглена от 2 дупетата:), катерене по наклонена плоскост на гърба на угоено прасе т.е некой от сегашните министри (по избор:)..Набелязали сме и предлагане на яздене на двукраки катъри, 🙂 Мноого ефектно, но и мноого скъпо. Само за супер милирдери:) Парите ще даваме за соц. грижи на нуждаещите се:) Ние, слава на Боженката, не сме такива, но не трябва да забравяме, че има много такива:(

  2. Абе бухал, тебе кой те качва във влака..Стой си в къщи и почивай.Всяка хубава инициатива сте в състояние да съсипете. Срамота за България сте с вашия негативизъм за всичко и навсякъде.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.