Жълт код за дъжд и гръмотевици в 16 области утре

„Труд“ сезира прокуратурата за проекти на „зелените“

Заместник-кметът Христина Шопова: Нека не се делим! Благоевград се гордее с художниците си

Зеленски заяви, че няма да преговаря с Русия

Саудитска Арабия свали зареден с експлозиви дрон

Великобритания и Холандия откриха евроизборите

И вселенският патриарх Вартоломей предупреди за фалшивите новини

Локомотив на пътнически влак се е запалил край Роман

Последният робовладелски кораб открит в САЩ

Късметлия от Стара Загора спечели джакпота в „6 от 42“

Без камери в изборните помещения в деня на вота

Спасяват уникална църква с пари от ЕС

Министър Ангелкова: 32% ръст на туристите в местата за настаняване отчита Боровец

Симеон Пешов, председател на Камарата на строителите: Докато се гасеше пожарът над Кресна, зелените пишеха доноси Екоорганизациите настоявали да се спре изграждането на АМ „Струма“

Да подкрепят Източния вариант за изграждането на АМ ”Струма” през Кресненското дефиле като най-удачен и най-добър, призова на икономически форум, провел се в Благоевград, Симеон Пешов, председател на Камарата на строителите в България.

„Има два препъникамъка за АМ „Струма” в участъка за дефилето. Така наречените еколози, докато се гасеше пожарът в дефилето, пишеха доноси до Берн, Страсбург и Европейската комисия и искат да спрат процеса. Второто препъникамъче са съдебните процедури, надявам се, че парламентът отново ще прегласува закона, който президентът спря и нещата ще тръгнат. И така по програма, ако се проведат търговете до март следващата година и се направи първата копка, съвсем спокойно до края на 2022 г. и средата на 2023 г. АМ „Струма” ще бъде факт”, каза Пешов.

На форума присъстваха регионалният министър Николай Нанков и транспортният Ивайло Московски, зам.-министърът на икономиката Александър Манолов, Георги Милев представител на КРИБ, кметове от региона, бизнесмени и представители на обществени организации. В дискусията най-голям интерес предизвика обсъждането на бъдещето изграждане на АМ „Струма“ в региона и как това ще се отрази на местната икономика и бит.

Министър Нанков уточни, че в района на дефилето ще има пет пътни възела – Симитли, Полето, Мечкул, Стара Кресна и Кресна. Предвиждат се две площадки за търговия и отдих. Първата е в посока Кулата и е с площ 17 декара, тя ще е край град Кресна. Втората ще е на 2 километра след града в посока София, тя ще е на терен от 19 декара.

Министърът на транспорта Ивайло Московски каза, че няма никакво време и трябва да се бърза с процедурите за АМ „Струма” през дефилето, да се престане с различните спекулации, защото в противен случай можем да изгубим финансирането по ОП „Транспорт”. ”Колкото повече закъсняваме, толкова повече пари ще губим”, каза Московски.

Кметът на Кресна Николай Георгиев сподели пред „Труд”, че общината му твърдо застава зад Източния вариант. „Кресна няма намерение да блокира тази толкова важна инфраструктура, ние не искахме изграждане на тунели, големи и какви не още варианти, дето размахваха зелените екоорганизации. Ние считаме, че това е най-удачният вариант и ще го подкрепим” – така той опроверга слуховете, че Община Кресна ще скочи на бунт и няма да приеме този вариант за Кресненското дефиле.

„Трябва да спре рекетът на зелените над бизнеса и да се върви напред”, каза и Георги Милев, представител на КРИБ в дискусията.

„Труд“ подкрепя инициативата
Създават сдружение „Да възстановим екологията на Кресненското дефиле“

Шефът на строителната камара Симеон Пешов обяви, че заедно с още 20 човека са създали инициативен комитет за учредяването на обществено сдружение „Да възстановим екологията на Кресненското дефиле”, в което влиза Камара на строителите, Лесотехнически институт, Институт по биоразнообразие към БАН, 14 неправителствени организации. Сдружението ще работи в следващите пет години изгорелият район в дефилето да се превърне в най-интересния туристически обект. Вестник „Труд” подкрепя тази инициатива.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.