Слагат само одобрени водомери 

Когато сменяме водомерите, трябва да попитаме топлинния счетоводител дали може да ги отчита.

Топлинният счетоводител решава дали стават

Хората предпочитат дистанционно отчитане 

67% от потребителите не знаят, че трябва да сменят уредите 

Потребителите трябва да внимават, когато сменят топломерите и водомерите си с такива с дистанционен отчет. Причината е, че уредът трябва да може да се отчита дистанционно от топлинния счетоводител, който обслужва етажната собственост, обясни Милена Стоянова, управител на една от фирмите за дялово разпределение.

От 12 март 2021 г. с промени в Закона за енергетика стана задължително монтирането на водомери за топла вода, топломери и разпределители, които да се отчитат дистанционно. “На практика от тази дата, ако се наложи да подмените водомер за топла вода, защото е стар или поради ремонт на банята например, то следва да направите това с уред, който е с дистанционно отчитане”, посочи Стоянова. Според промените дистанционните водомери, които монтират клиентите в домовете си, трябва да са доставени или одобрени от фирмата топлинен счетоводител. “Този, който чете топломерите, трябва да може да отчита и дистанционните водомери в сградата, за да се гарантират коректни сметки”, допълни Стоянова.

Проучване, поръчано от фирмата, показва, че пандемията от COVID-19 е накарала клиентите да предпочитат дистанционното отчитане на уредите, без да влиза отчетник в дома. То е проведено през март 2021 г., сред 600 граждани от домакинства, използващи парно в София.

53,8% от абонатите заявяват, че отчитането на уредите извън дома е много полезно в условията на COVID-19, 24,7% казват, че има полза от него, а едва 11,7% смятат, че тази услуга няма да намали риска за здравето на самите тях и семействата им. 53% от запитаните заявяват, че предпочитат уредите и водомерите са се отчитат от дистанция.

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Вашите пари