Най-много коли на ток има в Китай В Норвегия всеки втори нов автомобил е електрифициран

Карадайъ: Хасан Адемов се чувства нормално

Десислава Танева: Категорично няма риск от пренасяне на коронавирус чрез храната

Караниколов: Важното в момента е да запазим производството в кондиция

Танева: Няма как да остане незасегнато лице от пандемията, целта ни е да подкрепим най-уязвимите в сектора

Ген. Венцислав Мутафчийски в отговор на „Труд“: В САЩ са направили достоверни тестове за антитела

Ген. Мутафчийски: Дай боже БЦЖ да действа срещу коронавирус, ние сме най-ваксинираната държава

Какво попитала една мисирка Генерала?

Михаил Околийски, СЗО: Правилна беше отмяната на заповедта за задължително носене на маски

ООН: До 25 млн. работни места могат да бъдат изгубени по света заради пандемията Коронавирусът отнема животите и препитанието на хората, нужна е солидарност, каза Гутереш

КЕВР трябва да обяви с колко окончателно ще поевтинеят газът и парното

Нови 5450 случая на Covid-19 в Германия

Менда Стоянова: Лимитът на дълга до 10 млрд. лв. ще бъде горещият картоф, който БСП ще прехвърля от ръка на ръка

Д-р Николай Костов: Вече има всякакви маски по аптеките

33 нови случая на коронавирус у нас 20 души са излекувани от COVID-19

София обмисля въвеждане на ученически автобуси Енергийни споразумения ще помагат на бедните да не замърсяват въздуха

Ученически автобуси могат да бъдат въведени пилотно в София, като се започне в няколко школа. Това ще спести от време на родителите, водещи децата си на училище с коли, както и вредните емисии във въздуха от тази практика, съобщи пред „Труд“ Севдалина Войнова от Асоциация за развитие на София.

Асоциацията организира Софийска работилница за иновации, където се роди и идеята за училищните автобуси. Работилницата се осъществява с подкрепата на Европейската комисия. В нея участваха граждани и експерти. Идеи предлагаха близо 100 души на различни възрасти – от ученическа до над 70-годишна. Такова мащабно събитие за първи път в София. Основната тема на работилницата бе постигане на по-чист въздух в града. Столичната община има шест седмици да реши кои от идеите да тества и реализира, а до две години проектите трябва да дадат резултат.

В сектор „Транспорт и мобилност“, където предизвикателство към екипите на работилницата отправиха общинският съветник Малина Едрева и шефът на Центъра за градска мобилност Християн Петров, бе предложена и идея за популяризиране на годишните карти за градски транспорт. Освен това, учени от БАН предложиха транспортно микромоделиране за отделни участъци от града. Такива модели биха помагли на общината да взема по-информирани решения например за това как един ремонт би се отразил на трафика.

Столичната община постави и още две предизвикателства пред групите, работещи по време на събитието през изминалите няколко дни. Едното от тях е справяне с енергийната бедност, и то бе поставено от Лорита Радева, председател на екокомисията в Столичния общински съвет. За справяне с енергийната бедност бе предложено да се въведе енергийно споразумение. Идеята е семействата, които получават енергийна помощ да я получават не само под формата на уреди или пари, ами и социален работник в рамките на три години да ги обучава на поведение, щадящо околната среда. Идеята е те да придобият навици например да не горят дрехи и обувки. Според експертите за около 3 г. ще има ефект при поне половината от подписалите такова споразумение. Беше предложена и идея за създаване на център, където експерти ще помагат при избора на отоплителна инсталация.

От зам.-кмета на София Дончо Барбалов беше зададена темата за социални измерения на иновациите. Роди се идея за център, в който специалисти ще помагат на младите в избора на кариера, за да могат да се ориентират в професиите на бъдещето. Идеята е те да избират така образованието си, че след това да могат да се реализират на модернизиращия се пазар на труда. „Модерно е да се учи право, но проучвания показват, че в бъдеще 1/3 от юристите ще бъдат заменени с изкуствен интелект“, даде пример Войнова. Предложена бе и идеята „Соларен град“ за соларни паркове. Беше предложено и създаването на облак, който да събира информацията от държавни и общински бази данни, като се направят и търсачки за по-лесно обслужване на целите на образованието и кариерното развитие. Тези бази данни биха помогнали например на някой, който създава фирма.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. Още безполезни лапачи на нашия гръб. Колко местенца още ще им трябват и колко заолатки ще отидат пак от наште пенсии.

Коментарите са заторени

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.