Кола в магазин за плодове и зеленчуци в Пловдив

Пламен Марков подаде документи от името на ЦСКА за „Българска армия“ и базата в Панчарево

Таксиметров шофьор върна чанта с пари и подаръци

Вдигнаха забраната за киносалони в Саудитска Арабия

381 659 болни са регистрирани в страната Задава се вълна от респираторни вируси Противогрипните ваксини са изчерпани напълно, два пъти повече българи са се ваксинирали

Над 25 кг хероин задържаха митничари на ГКПП Лесово

Позиция „Еколог“ вече е мръсна дума

На кръгла маса в МОСВ Пълно съгласие за ски зоната над Банско От "За да остане природа в България” се скриха от дискусията

Вижте акцентите от броя на „Труд“ във вторник, 12 декември 2017

Седмица на цифровизацията и иновациите се провежда у нас през 2018 г. София е домакин на най-значимото събитие за технологии Еврокомисарят Мария Габриел: Градът утвърждава позицията си като цифрова столица на стария континент

Красимир Ципов: МВР е готово за европредседателстовто

Трудово-правна консултация "Труд" Имам ли право на увеличение на заплатата за работа по време на празници?

Стоки за 48,3 млрд. лв. от чужбина са пласирани за 10 месеца у нас НСИ: Ръстът на вноса изпреварва този на износа Турция, Русия, Китай и Сърбия са наши основни търговски партньори извън ЕС

Напрежение на "Позитано" 20 Социалисти в спор за приватизацията

Бойко Рашков: Има неправомерно подслушване, което е правено по искане на ДАНС, Прокуратурата и ГДБОП

Спират вечните жалби на зелените рекетьори Бързо производство за 60 дни ще разблокира строежите на тунели и магистрали

Идната седмица законопроектът ще бъде гледан в пленарна зала. Снимка ПЛАМЕН СТОИМЕНОВ

Вечните жалби и блокирането на инвестиционни проекти за магистрали и тунели са на път да отидат в историята. Това ще стане с поправките, които се правят в Закона за околната среда и вчера бяха приети на заседание на екокомисията в парламента. Най-пресният пример за безконечните опити за блокиране на строителството на пътища е жалбата срещу магистрала “Струма” от 7 зелени НПО. Тя е адресирана до Европейската комисия и в нея се казва, че България извършва нарушения при строителството на магистралата към Гърция. А проектът е с европейско финансиране и ако се провали, страната ни ще генерира загуби от 1,1 млрд. лв.

Повече от странно е тогава защо въпросните “еколози”, които гравитират около една добре финансирана и позната семейна група, вече говорят какво трябва да бъде крайното решение, независимо от всички научни обследвания и изводи. И целят дискредитиране на всички законови норми.

“Предлагаме решенията, които касаят Оценките за въздействие върху околната среда (ОВОС) да се обжалват пред една инстанция в бързо производство, което да протече не повече от 60 дни”, аргументираха се вносителите на новите текстове от ГЕРБ. Поправките бяха подкрепени в комисия и от народните представители на ДПС и Обединените патриоти. Целта на промените е да се уеднаквят производствата, когато иде ред за изпълнение на голям инфраструктурен обект с национално значение, такъв, какъвто е определен с решение на Министерски съвет. Очаква се т.нар. “бързо производство за ОВОС” да бъде обсъдено в пленарна зала още идната седмица. Спирането на безкрайните жалби, които често обслужбат бизнес интереси, ще даде зелена светлина на всички големи инфраструктурни обекти, които са обявявани за такива с национално значение, като магистралите например. Вносителите на законопроекта специално отбелязаха, че поправките не касаят националните паркове, а само плановете за модерна инфраструктура.

Коментирайте от Фейсбук

Коментари (1)

  1. И какво се получава,държавата се отърнава от рекета на еколозите за нейните проекти,а бизнеса и общините кучета ги яли.Егати държавниците.

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.