Състоянието на пътната мрежа в момента е близо до определението "живозастрашаващо". Не става дума само за отворилите се дупки, кратери и създалите се неравности, но и за липсата или влошеното състояние на обезопасителни елементи, вертикална и хоризонтална маркировка.
Можем да опишем положението с пътищата и като трагично, като няма да сбъркаме. Скоро, подозирам, ще въведем термин "трудно проходими пътища", което е атестат за липса на транспортна свързаност. Пътната поддръжка в момента, до колкото я има въобще, се заключава тук-там в кърпене на дупки и толкова. Мантинели не се сменят - има участъци, които са без мантинели поради ПТП или с нагънати мантинели от поне година...
Има участъци, където липсващите мантинели или пропадащият път откъм банкета е сигнализиран с бализи, които седят така от месеци. Има участъци, в които видимостта вече е нарушена поради прорасналите храсти и клони... На места вече и знаците ги няма, а вероятността да се появят е съмнителна. За хоризонтална маркировка вече можем само да мечтаем.
Положението не е никак добро и предвещава да завършим годината с катастрофални резултати по брой тежки ПТП, загинали и ранени при ПТП. Състоянието на пътя е ключов фактор за пътната безопасност, колкото е по-зле поддържан един път, толкова е по-голям рискът от произшествия.
За капак на всичко отишлото си вече правителство на Промяната блокира трите възлови проекта за автомобилния трафик - АМ Струма, АМ Хемус и АМ Русе-Велико Търново. Това означава още години тежък трафик по двулентови пътища и хиляди катастрофи със стотици пострадали.
В следващите дни ще се опитам да обобщя информация за проблемни участъци по републиканската пътна мрежа и да сезирам АПИ и МРРБ с надеждата, че все пак ще се намерят отговорни хора, които да предприемат мерки поне за нормализиране на състоянието на част от трасетата докато все още климатичните условия позволяват ремонти.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш