Кристалина Георгиева има шанс да оглави Международния валутен фонд след оставката на Кристин Лагард

Български ало измамник завлече с 20 000 евро грък

Марешки превръща Пощенската палата във Варна в хотел

Заловиха младежи, крали гориво от пътно-строителна машина Злосторниците признали за деянието

Прибраха в психиатрия агресивен мъж Софиянецът буйствал в жилище и срещу полицаи в Свищов

Галина Георгиева е избрана за член на СЕМ от квотата на Народното събрание

Росен Бъчваров: Пробойната в системата на НАП вече е запушена

Гордън Рамзи отслабнал с 25 кг, след като спрял млечните продукти

Боил Банов: Ремонтът на Ларгото ще струва около 10 000 лева

Валери Симеонов: От НФСБ сме против машинното и електронното гласуване

Гладен човек с пет букви?

Музеят в Търново отбелязва 182 години от рождението на Васил Левски Показват изложба с документи и вещи на Апостола

Убиецът Полфрийман иска предсрочно освобождаване

Урсула фон дер Лайен: Впечатленията ми от българите са перфектни

Явор Колев, ГДБОП: Има задържан за хакерските атаки срещу НАП Заподозреният не е руски гражданин, обясни шефът на отдел „Киберпрестъпност”

Такситата поскъпват заради нови касови апарати Ще се принудим да съкращаваме шофьори, предупредиха от бранша

Само в София има 6000 таксита, които трябва да се оборудват с нови касови апарати.

Всички таксита трябва да сложат нови касови апарати с фискална памет. Това предвиждат промени в Закона за автомобилните превози. Според тях отпада чл. 24б и се предвижда издаването на нова наредба за функционалните и техническите изисквания, на които трябва да отговаря фискалната памет на електронните таксиметрови апарати. Тези устройства вече трябва да покриват изискванията на прословутата Наредба № Н-18, срещу която възроптаха вече от туристическия бранш.

От НАП ни обясниха, че досегашният таксиметров апарат се заменя с нов, който трябва да е свързан с Националната агенция по приходите, обясни пред “Труд” Емил Игнатов от Националния съюз на таксиметровите превозвачи.

Разходите за бранша обаче ще са огромни, категоричен беше Игнатов. “Само в София работят 6000 таксита. За да ги преоборудваме, трябва да вдигнем цените. Хората обаче нямат пари и това ще доведе до отлив на клиенти и до съкращаване на шофьори”, обясни той.

В нито една държава в ЕС няма касови апарати в такситата, коментира и Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. По думите му, след като беше решено такситата да са на патент, не е нужно да имат и касови апарати.

Изискването за нови разходи за оборудване на такситата, ще доведе до ръст на сивия сектор в бранша, категоричен е Кирил Кирилов от Националния таксиметров синдикат.

Други промени в Закона за автомобилните превози предвиждат регистър на атракционните превозни средства, както и по-строга регулация на тези, които извършват “пътна помощ”. Актуализирани са текстовете, според които превозвачът трябва да може да гарантира, че по всяко време на счетоводната година е в състояние да посреща своите финансови задължения. Преди превозвач да поиска прекратяване на лиценза му, ще му се прави проверка. Така ще се избегне порочната практика фирми, извършили нарушения, да прекратяват лиценза си по собствено желание, а после да подадат заявление за нов, като избегнат санкциите.

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.