На 21 юли 2019 да почерпят

Затвориха две летища в Силиция след ново изригване на Етна

Морковите зареждат организма с ценни вещества Могат да се консумират също листата и стъблата на оранжевия зеленчук

Великотърновка се венча в храм от 18-ти век в село с един жител Стела се запознала с бъдещия си съпруг в църквата в планинското с. Влахи

Ентусиасти преобразяват цял квартал Групата “Бъди общественополезен” вдъхна нов живот на 13 градинки в Изток

Срив в системата на Гранична полиция спря за близо час обработката на камиони на „Капитан Андреево“

Откриха първата ясна снимка на Нийл Армстронг, докато ходи по Луната

Рим обяви най-висока степен на терористична заплаха

Рожен събра над 200 000 българи от страната и чужбина

Крит – откъдето Европа е започнала На острова всичко е мълчание, останалото е лош превод

Най-малко трима души загинаха при катастрофа на малък самолет в Германия

Извадиха варели за опасни химикали от река Марица

ТИР разпиля дини на АМ „Марица“, след като се удари с лека кола

Христо Стоичков: ЦСКА ще има нов стадион!

64-годишен мъж е с опасност за живота след катастрофа край Разград

Туристите по Черноморието недоволни най-често от храната, шума и отношението

Кадър от БТВ

Пътуващите българи в чужбина са се увеличили с 5% през последната година – това си личи и по опашките на граничните пунктове всеки уикенд. Голяма част от хората предпочитат да организират почивката си с помощта на туристическа агенция. Знаем ли обаче правата си? Явно не, щом и Европейската комисия започна мащабна международна кампания под наслов „Имаш право“.

„Когато имаме пакетна почивка и пътуваме, ние можем да предявим претенции както на място в хотела, така и при туроператора. Златното правило за туристите е, че трябва незабавно да информират представителя на туроператора и рецепцията на хотела. Това означа, че трябва да се изпълнят условията на договора“, обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите пред БТВ.

По думите му туристите много често се оплакват от нарушени права при пътуване – отменени или забавени полети, или проблеми при пътуване с влак или автобус.

Димитър Попов от Асоциацията на българските туроператори обясни, че туристите по нашето Черноморие на първо място се оплакват от храната. Тя е най-голям проблем при ол-инклузив пакетите, които се търсят все повече и повече.

„Проблемът е, че ако туристите са били на ол-инклузив в Турция например, очакват същото качество на храната и тук. А при такъв слаб сезон, когато и хотелът не е пълен, да се поддържа качество и съответно ниска цена, е невъзможно“, отбеляза Димитър Попов.

Според него второто нещо, от което се оплакват туристите, това е шумът. „Не е зедължително да е от дискотека, при едно плътно застрояване, каквото има по нашето Черноморие, рискът е много голям. На времето сме предлагали много добри условия за туристите, сега вече не можем да ги предложим, най-вече заради презастрояването“, посочи Попов.

Третата група оплаквания по думите му идва от отношението, като примера с израелските туристки. „Незаивсимо кой е прав, достатъчно е, че клипът се върти израелската телевизия – това ще срине реномето на всичко“, смята още Димитър Попов.

Той беше категоричен, че при слаб сезон печеливши са туристите, които ще пътуват в последния момент.

За случая с агреси към израелските туристи, Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите отбеляза, че това е криминално деяние и вече са сигнализирани всички институции, които са направили проверка. „Туристите трябва да знаят, че те имат права, така че винаги могат да получат защита“, каза той.

Много е странно, че имаме спад на туристи и празни хотели, а в случая имаме дублиране на стаи, коментира и Димитър Попов.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.