„Локо“ (София) покани Стойчо Стоев

Учениците от кърджалийското училище, чието стълбище пропадна, ще учат в други сгради

Сър Антъни Хопкинс: Актьорите са глупави

Джонсън печели вота, но с малка преднина

Купуваме още един правителствен самолет (обзор) От 2014 г. „Фалкон”-ът е аварирал над 20 пъти

Депутати от БСП пред “Труд”: Корнелия Нинова не владее групата си При избора на Сотир Цацаров червената група се разцепи наполовина

Турция заплаши да изгони американските войници от базата „Инджирлик”

Манолова открива временна приемна във Видин

Свършват мъките с данъчните декларации

Дължими налози за служебен аванс за шефа

Вижте акцентите в броя на вестник „Труд“ в четвъртък, 12 декември 2019

„Германският пациент” от Михаил Вешим Ще спаси ли българската пукница Хер Бекер

Борисов: Радев е опозиционен лидер (ВИДЕО) За 40 минути не каза една добра дума за държавата, коментира премиерът интервюто на президента

Проф. Тодор Кантарджиев: Изследванията за грип и вирусни заболявания на починалата във Враца ученичка са отрицателни

Оставаме без ток след 5 години

Фалшиви сайтове обират клиенти Парите на потребителите отиват в сметки в Китай

Предлагат големи отстъпки

Фалшиви сайтове зарибяват клиенти на Черния петък, предупреди ГДБОП. Създават се дни преди кампанията, обикновено на няколко езика и предлагат големи отстъпки, като най-често се рекламират в социалните мрежи.

“Кухите” сайтове се разпознават по това, че представляват една “гола” интернет страница, на която липсва реален търговец, склад и дейност и имат доста къс живот – за около месец, два. През този период киберпрестъпниците създават широка рекламна кампания – чрез банери в други сайтове и реклами в социални медии. В тях обикновено отстъпките са големи, като обяснението е, че ниските цени се дължат на дългия период на доставка – над 40-50 дни. Така киберпрестъпниците заблуждават и успокояват жертвите си, обясняват експертите от ГДБОП.

След като “кухата” страница събере парите от извършените към нея “покупки” и рекламната й кампания приключи, тя бива изтрита и повече не може да бъде намерена. Седмици след това клиентите започват да очакват “закупените” стоки и когато те не бъдат доставени, разбират, че са станали жертва.

Данните на отдел “Киберпрестъпност” при ГДБОП показват, че броят на сайтовете менте нараства над 10 пъти преди големи празници.

Парите, платени от жертвите, обикновено постъпват в банкови сметки в Китай и континенти, извън Европа, което силно затруднява тяхното възстановяване.

Затова от ГДБОП съветват, след като бъде извършена покупка, клиентите да проверят къде точно са получени техните средства и ако се усъмнят, да поискат канселиране на транзакцията.

Преди да пазарувате пък е добре да проверите историята на сайта чрез източници в интернет. Пример за такъв, в който може да проследите от кога съществува даден сайт, е www.centralops.net.

Потребителите трябва да внимават и дали не им пробутват фалшификати (т.нар. реплики) на световно известни търговски марки на облекла, устройства, екипировка за зимните и други спортове и т.н.

АКО ВИДИТЕ НЕЩО ЛЮБОПИТНО, НЯКОЕ НАРУШЕНИЕ ИЛИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, СНИМАЙТЕ И ПРАЩАЙТЕ ВАШИТЕ СИГНАЛИ НА МЕЙЛА НА „ТРУД“ – trud@trud.bg и trudonline@gmail.com

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.