На 22 януари 2019 да почерпят

Западът против глобализацията И Путин няма да участва в срещата в Давос

Задължават със закон президента на Киргизстан да носи националната шапка

Георг Георгиев: Поне година таксите за българите във Великобритания няма да бъдат променяни

5-годишно дете почина от пневмония след прекаран грип

Ципрас: Македонците разграничават своята идентичност от древногръцкото наследство

Транспортната комисия в ЕК решава за бъдещето на пакета „Мобилност“

ЕС отхвърля възможността за преговори с Лондон по сроковете на предпазния механизъм

Седмица на македонското кино стартира в София

Красиви изпълнения на кънки откриха ледената пързалка в Благоевград (СНИМКИ)

Талибаните и специалния пратеник на САЩ разговарят в Катар

Москва обеща ответни действия заради новите санкции на ЕС по случая „Скрипал

МВР: Шофирайте с повишено внимание в района на Ихтиман по АМ „Тракия“

Илюзията „Титаник“ никога не потъва Премиера в сатирата на пиеса от Христо Бойчев

Фалшификации с ТЕЛК разкрити от прокуратурата МВР и НОИ (обзор) Пенсионери по инвалидност не знаели от какво са болни

Шефът на КЗП за „Черния петък”: Невинаги гръмките обещания могат да се окажат истина

Българинът, със своя прагматизъм, проявява все по-голям интерес към „Черния петък”, но същевременно той разсъждава рационално и има едно наум, че невинаги гръмките обещания могат да се окажат истина. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по ТВ+ седмица преди една от най-мащабните кампании за намаления, която тази година ще бъде на 23 ноември.

Маргаритов обобщи опита на Комисията в резултат от осъществяваните проверки в този период. „В България действително почти не се наблюдават случаи, в които да има първите десет безплатно, следващите 20 – с 90% намаление и т.н. – нещо, което съществува като практика отвъд Океана. У нас, за разлика от наистина много сериозните намаления и преференции за ограничени количества стоки, както е в Щатите само в рамките на деня на „Черния петък”, не можем да разчитаме на чак толкова големи отстъпки. Но ние имаме кампания с по-продължителен период от време и по такъв начин повече хора могат да се възползват от това намаление”, коментира той.

Според Маргаритов важен е моментът, свързан с истинността на офертите. „Навсякъде, дори и на пазарите, където този ден отдавна е „ден на големите намаления”, има нарушения и се срещат различни хватки, неизпълнени обещания и т.н. Затова ние предупреждаваме хората да внимават и да проверяват това, което е обявено, дали е истина”, добави той.

По думите на председателя на Комисията за защита на потребителите най-често срещаното нарушение е търговецът да вдигне цената за известно време преди настъпването на промоционалния период и след това да представи доста голям процент намаление. „В хода на нашите проверки ние можем да изискаме базите данни от паметта на фискалните устройства, за да установим на какви цени са продавани стоките в определен период назад във времето и дали всичко отговаря на изискванията на закона”, обясни той. И каза още, че хората могат да се ориентират най-добре чрез съпоставка – да видят на поне още едно място дали от там не могат да си купят същото или подобно нещо на още по-разумна цена. „Тук говорим за стойността на стоката, а не за процента отстъпка, с която ни казват, че ще ни я продадат”, уточни Маргаритов.

Председателят на КЗП добави, че по време на кампанията „Черен петък” инспекторите ще проследят доколко коректни са търговците и по отношение на евентуалната адаптация на дейността си, която са направили, за да отговорят на по-големите очаквания на потребителите. „Например, да удължат работното си време, да имат по-голям екип от продавачи и консултанти. А в онлайн магазина да бъде ясно посочено, че – да, Вие ще можете да си купите стоката с обявения процент отстъпка, но следва да имате предвид, че вместо за един, тя ще бъде доставена за два, три или пет дни, тъй като поръчките ще са повече”, завърши той.

Коментирайте от Фейсбук

Отговорете

error: Съдържанието на trud.bg и технологиите, използвани в него, са под закрила на Закона за авторското право и сродните му права.