БНБ съветва в наръчник какво да правим при спор с банката

Българска народна банка публикува на страницата си в интернет наръчник с ценни съвети за потребителите на банкови услуги.

Електронният документ с название „Информация за финансови продукти и услуги“ се намира в раздел „Банков надзор“, подраздел „Информация за ползватели на финансови продукти и услуги“ в сайта на централната банка.

Наръчникът съдържа полезна информация за основните характеристики на предлаганите сметки, депозити, карти и кредитни продукти, която е насочена към физическите лица – потребители на различни финансови продукти и услуги, съобщиха от БНБ.

Публикацията съдържа и специален раздел със съвети за разрешаването на потребителски спорове. В него се насочва вниманието на потребителите при възникване на спор, първо, да се обърнат за съдействие към обслужващата банка/финансова или платежна институция/дружество за електронни пари. Публикувана е информация за връзка със структурните единици в съответните институции, отговорни за разглеждането на възражения на потребители.

В случай че след отправяне на жалба до дадена институция страните не постигнат съгласие, физическите лица могат да отнесат спора до съответната помирителна комисия. Подробна информация относно действащите в България помирителни комисии в областта на финансовите услуги също може да бъде намерена в Наръчника.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Вашите пари