Българска технология връща децата на площадките

Патентован генератор превръща кинетичната енергия в електрическа

Стигнала е до пет континента

Мобилните устройства, обездвижването и лошите хранителни навици доведоха дотам, че днес една трета от децата в България са с наднормено тегло, а близо една шеста страдат от затлъстяване.

Българска компания се опитва да се справи с тази тенденция, като използва съвременните технологии, за да върне подрастващите на детските площадки. Благодарение на тях люлките и “клатушките” вече светят и пеят, докато малките играят с тях. Колкото по-интензивна е играта, толкова по-ярък е резултатът.

“Целта ни е да преоткрием най-старата игрална платформа - детската площадка, по нов и образователен начин”, пише в портфолиото на Playground Energy. Правят го с разработването на нов тип оборудване, което използва неизчерпаемата детска енергия за благото на самите деца.

“Улавяме част от кинетичната енергия и я ползваме, за да им създадем още по-голямо забавление – светлини, музика, интеракция посредством “блутут” с други инсталации, като фонтани, светлини и т.н.”, обясни пред “Труд” Христо Алексиев, един основателите на фирмата.

Всичко започва в едно кафене преди няколко години, където Христо е в компанията на дизайнера Илиан Милинов, четирикратен носител е на наградата Rеd Dot Design Award – най-високото отличие за индустриален дизайн в Германия.

“Седяхме на люлеещи се столове и на него му свърши батерията на телефона. Пошегува се, че би било хубаво, ако може да включи телефона си по някакъв начин в стола и да ползваме тази енергия. Казах му – чакай, това е добра идея, има хляб в нея”, спомня си младият български предприемач.

Така през октомври 2012 г. двамата основават своя компания. Излизат на пазара след година и половина, през която са заети с превръщането на идеята в реалност. Сърцето на всеки техен продукт е патентованият генератор, който превръща кинетичната енергия в електричество.

Днес български клатушки има по детски площадки на пет континента - Австралия, Азия, Европа, Южна и Северна Америка. Близо 80% от производството е за външни пазари.

Тайната на успеха се крие в сътрудничеството с други производители от цял свят. Освен завършени площадки компанията предлага отделни компоненти или цели изделия, които партньорите им могат да интегрират в своите проекти. Затова и не знаят колко точно са площадките, оборудвани с техни съоръжения, но със сигурност са няколко десетки. В България има девет, като най-голямата е в София. Следващата година в столицата ще бъдат изградени още две. Интерес има и от други родни общини.

През 2017 г. един продуктите им - люлеещият се стол “Луми плюс”, е отличен с награда Rеd Dot Design Award. “Той не е най-продаваното ни изделие, но е емблематичен за нашата философия. Почти всеки клиент иска да го има. Характерното за него е, че става както за малки, така и за големи деца. Това е пример как един чисто ергономичен проблем може да се реши с умен дизайнерски подход”, посочва Христо Алексиев.

 

Христо Алексиев:

Трябва да е интересно и за родителите

14-04-kareОсвен детски съоръжения Playground energy разработва паркови мебели и уреди за стрийт-фитнес.

“С времето разбрахме, че детската площадка трябва да е интересна не само за малките, но и за големите. Когато на родителите им е скучно, те взимат децата и си тръгват”, обяснява идеята CEO-то Христо Алексиев. Започнахме да правим и пейки със соларна и кинетична енергия, които светят вечер, люлеещи се пейки и т.н. Освен това произвеждаме фитнес оборудване за външни площадки, които светят и позволяват връзка с мобилни устройства, обяснява предприемачът.

Комплексният подход в разработването на енергийни игрални площадки вече е насочен към цялото семейство. “Стремим се да дадем възможност на хората да са по-здрави, по-умни и по-щастливи”, казва Алексиев.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Технологии