Стойността на разработката е $300 млн.
За момента ще бъдат само за регионални полети до 1200 км
Американският самолетен производител “Зунум”, подкрепян от далеч по-могъщия си събрат “Боинг”, ще използва френски турбини да захранване на електромотор за хибриден регионален самолет, предаде Ройтерс.
Целта на компанията е първите полети да бъдат осъществени през 2022 г.
Базираната край Сиатъл “Зунум” е една от няколкото фирми, които се стремят да намалят вредните емисии, шума и стойността на пътуванията с помощта на електрически самолети. Инвестициите в сектора се увеличават все повече с цел ползите от електромобилите да бъдат прехвърлени в небето.
“Зунум”, която е финансирана и от инвестиционното крило на “ДжетБлу Еъруейс”, ще предложи наречения ZA10 12-местен самолет, който ще може да изминава над 1200 км, на чартърни авиолинии, частни компании и регионални превозвачи в целия свят от 2022 г.
Машината ще бъде захранвана от батерии, а захранван от самолетно гориво турбогенератор ще увеличи обхвата на полета.
Стойността на разработката е по-малко от 300 млн. долара в сравнение с милиардите, нужни да изкараш на пазара традиционен регионален самолет, заявява изпълнителният директор на “Зунум” Ашиш Кумар. “Това е бъдещето. Този клас летателни апарати ще замени конвенционалните на кратки дистанции”, смята той.
През юни Норвегия тества двуместен електросамолет с цел начало на пътнически полети през 2025 г.
Създатели на е-двигател за самолети от “Сименс” обясниха, че принципът на действие е като при “Тойота Приус” - захранван от гориво двигател в самолета задвижва генератор, изпращайки електричество до малки мотори.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш