Център на вниманието

Чувството на превъзходство е неизбежно, когато седнеш зад волана на внушителния Benz

В края на месец май концентрацията на лъскави коли по улиците на българските градове рязко се увеличава покрай абитуриентските балове. Трудно е да направиш впечатление с какъвто и да е автомобил, защото паркингите пред училищата и ресторантите заприличват на автосалон. И въпреки това една голяма германска машина със звезда на решетката кара хората да се обръщат след нея и да се заглеждат. Mercedes GLE Coupe е център на внимание с ефектния си външен вид, който съчетава офроуд и спорт. Тази невъзможна на пръв поглед комбинация между SUV и купе се доказва като много сполучлив коктейл точно по вкуса на потребителите – авантюра и елегантност, проходимост и бързина.

14C1269_015

Автомобилната публика бързо свикна с новите означения на моделите на Mercedes, защото те имат своята строга логика. GLE е SUV вариантът на платформата на Е класата, а GLE Coupe е съответният SUV вариант на Е класата със силует на купе. GLE класата всъщност е наследник на ML класата, която е достатъчно популярна и ценена от познавачите.

14C1269_131

Отвън GLE Coupe изглежда значително по-голям от размерите си. На дължина каросерията досига 4,90 м, широка е 2,13 м и е висока колкото средностатистически мъж – 1,77 м. Предницата е внушителна – висока, широка, с огромна решетка, голяма емблема и изтеглени горе и встрани фарове. Силуетът на автомобила наподобява на голямо торпедо с обтекаема аеродинамична форма. Покривът красиво се снижава от най-високата точка над предните седалки към задната част, която също е много висока, широка и с красиво оформени светлини. С една дума – секси. Въпреки падащата линия на тавана, на втория ред има достатъчно място за пътниците, а и багажникът побира 650 л (при сгъване на облегалките вместимостта се увеличава до 1720 л). Капакът се отваря с електрически механизъм нависоко и предоставя широк отвор за товарене.

14C1269_031

На шофьорското място човек се чувства като на капитански мостик на кораб. Гледката навън е впечатляваща, защото седиш на един етаж по-високо от останалите участници в движението и имаш отличен обзор. Усещаш превъзходство над другите, като същевременно привличаш погледите и сееш респект. Колите наоколо ти правят път, при престрояване в града всички те пускат, а на магистралата ти освобождават лявата лента. Такъв ефект произвежда мускулестия дизайн на модела, с който никой не желае да се конфронтира на улицата. Сякаш караш танк, а всъщност си в по-голяма и по-висока спортна кола, стъпила върху 20-инчови AMG джанти. Оставаш с усещането, че другите предпочитат да гледат този могъщ автомобил отзад, което е разбираемо, като се имат предвид страхотните му задни части.

14C1269_135

 За габаритите си GLE Coupe се представя удивително маневрено в града. Неудобство при паркиране създава лошата видимост за водача при движение на заден ход, което е вследствие от дизайна. Тук обаче на помощ идва модерната електроника. Сензорите и предупредителните сигнали индикират рисковете при маневриране. Камерата за заден ход показва чудесна картина с висока резолюция върху големия 8-инчов цветен дисплей с 360-градусов обзор. Големите външни огледала също помагат на капитана да държи кораба на безопасно разстояние от всякакви препятствия, които могат да повредят боята, защото би било много жалко да се разваля външният вид на тази автомобилна „звезда“.

258 коня и 9 предавки в дизеловия вариант 350d

Под дългия оребрен преден капак на Mercedes GLE Coupe се предлагат мощни бензинови двигатели и един дизелов мотор, който съчетава динамика и разумен за габаритите и теглото разход на гориво. Вариантът GLE Coupe 350d се задвижва от трилитров комън рейл агрегат V6 с мощност 258 конски сили. Солидният ресурс осигурява много добро представяне на тежащия над 2 тона автомобил. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди, а максималната скорост е 225 км/ч.

14C1269_141

Благодарение на новата 9-степенна автоматична трансмисия консумацията на гориво е свалена до 6,4 л в смесен цикъл по данни на производителя. В реални условия разходът е по-висок, като зависи много от стила на шофиране. Но колкото и да настъпваш газта, резервоарът с вместимост 93 л осигурява дълъг пробег с едно зареждане. Двигателят е много тих и отзивчив, като с лекота работи на по-високи предавки при ниска скорост. Автоматикът превключва неусетно скоростите, като разпределя още от 1600 оборота максималният въртящ момент от 620 Nm към двете оси.

Въздушно окачване глези пътниците

Агресивната визия на Mercedes GLE Coupe загатва безкомпромисния характер на автомобила. Водачът обаче има възможност да променя пътното поведение според настроението си или според условията. В комфортен режим на движение въздушното окачване създава усещане за „летящо килимче“, защото филтрира неравностите и глези пътниците с плавна и мека возия. В допълнение системата против накланяне на каросерията подобрява качеството на пътуване в завои. В спортен режим нещата се променят, двигателят става по-нервен и шумен, смяната на предавките се извършва на по-високи обороти, а реакцията на кормилното управление и педала на газта са по-директни. Така водачът получава спортна кола в размер XXL, като не трябва да забравя за нейните габарити и тегло.

14C1269_005

Стандартно GLE Coupe задвижва четирите колела. Въртящият момент се предава към предната и задната ос в съотношение 50:50. При нужда от преодоляване на по-сериозни препятствия въздушното окачване може да вдигне каросерията по-високо и след това да я свали, за по-комфортно пътуване при висока скорост. Едва ли някой собственик би подложил този автомобил на офроуд изпитания – за такова приложение Mercedes има и по-подходящи модели като култовата G класа. Проходимостта на GLE Coupe е за извънредни ситуации, но двойното предаване е много полезно всеки ден при движение върху хлъзгава настилка.

14C1269_004

В управлението на сериозна машина като тази водачът получава помощ (в повечето случаи – без да забележи) от най-модерните електронни системи на Mercedes. Работното място зад волана е удобно, кокпитът е прегледно подреден в познатия стил на марката и въпреки многото бутони по таблото човек бързо се ориентира в командването на различните функции. Седалките глезят с отопление, вентилация и масаж, а тризоновият климатроник вдига още по-високо нивото на комфорт – така, както подобава на един Mercedes.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили