Шампион по ориентиране

Автомобил №1 в Европа за годината е подреден като аптека

Какъв е най-сериозният проблем в големия град? Естествено, че трафикът. Хиляди изнервени до състояние на инфаркт шофьори са готови „човек да убият“ за един метър по-близо до светофара или за да „хванат жълтото“. Стремежът да си най-бърз и ловък в градската джунгла невинаги се получава, а напрежението остава.

Задръстванията няма да изчезнат, но комфортът за пътуващите може да се увеличи. Как може да се случи това си пролича при представянето в България на избрания за автомобил №1 на годината в Европа – Volvo XC40. Ясно е, че шведският лукс се представя превъзходно в извънградско шофиране. Но хайде да видим един компактен SUV в мегаполиса. Нали това е най-бързо развиващият се сегмент в автомобилната индустрия.

И както трафикът изправя шофьорите пред хиляди различни предизвикателства, то инженерите на Volvo са опитали и са успели да се справят с всички екстремни ситуации, за които може да си помислите. „Заспал“ водач на друг автомобил, пешеходец, велосипедист, умора – Volvo ХС40 предвижда всичко. Неслучайно шведският производител се гордее, че няма загинал в катастрофа с негов автомобил. Е, все пак не забравяйте човешкия фактор! Очите трябва да са отворени на „поне четири“.

Модерните технологии в XC40 имат за цел да намалят до максимум т.нар. когнитивно натоварване върху водача, а пътуването в града да минава гладко и дори приятно. Моделът е взел назаем от „батковците” ХС60 и ХС90 всички иновативни системи за сигурност, които го превръщат в най-добре оборудвания компатен SUV. Сборът от функции, наречен City Safety, сигнализира за отклоняване от платното на движение. В пакета е и асистентът за полуавтономно шофиране Pilot Assist. Системата Run-off Road Protection and Mitigration предупреждава за опасност от излизане от платното. Има и технология за засичане на напречен трафик Cross Trafic Alert, която предпазва от много критични ситуации.

Изключително ценна е 360-градусовата камера, която позволява с лекота да се маневрира и паркира на наглед невъзможни пространства. Това не са просто системи, които човек използва по веднъж в живота. Турът из големия град доказва, че всяка от тях непрекъснато влиза в употреба и шофьорът забравя колко невъзпитани са останалите в движението и колко невнимателни са пешеходците.

Целта на ХС40 е да е голям автомобил, но и да е малък. Как така? Инженерите са успели да минимилизират този SUV, като го оставят също толкова луксозен и уютен като по-големите модели на марката. Човек може да се зачуди как са се сетили да намират ниши за прибиране на вещите за всекидневна употреба като лаптоп например – в шофьорската врата. Ниши има и под седалките. Специална позиция е избрана за мобилния телефон с възможност за индуктивно зареждане.

Ходили сте на пазар? Няма проблем – закачалка за малки пликове е на лице. Дори се предлага подвижен кош за отпадъци. Търговията все повече забравя за кеш разплащането. Затова на таблото има специално място за банковите карти. Истинска аптекарска подредба – без нищо досадно или излишно.

За първи път 3 цилиндъра

Новото Volvo ХС40 се предлага с богата гама бензинови и дизелови агрегати, включително с изцяло новия 3-цилиндров Drive-E двигател. Това е първият 3-цилиндров агрегат в 91-годишната история на шведската компания. Новият 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Т3 с директно впръскване е вътрешна разработка, базиран на модулния дизайн на 4-цилиндровите Drive-E двигатели на Volvo. Компактният SUV на Volvo се предлага и с познатите 2-литрови 4-цилиндрови бензинови двигатели с мощност от 190 до 247 к.с., както и дизелови версии с мощност от 122 до 190 к.с.

Всички варианти гарантират пъргавост и мощ с минимални разход на гориво и CО2 емисии. На по-късен етап ще се добави и хибридна версия, както и изцяло електрически вариант на ХС40. Олекотените авангардни двигатели в комбинация със софистицираното multi-link окачване осигуряват контролирано и отзивчиво поведение на новото XC40 и гарантират удоволствие зад волана.

Свързаността се нарича Sensus

Sensus е обединяващо название за технологиите за свързаност на Volvo. Новото ХС40 е автомобил за поколението потребители, които очакват пълна свързаност и затова всичко в него е направено лесно и удобно за ежедневна употреба. Инструменталното табло на ХС40 е с 9-инчов портретно ориентиран тъч скрийн, познат от ХС90 и ХС60, който осигурява бърз и лесен достъп на водача до редица приложения и услуги, както и безпроблемна интеграция с Android и iPhone. Топ аудио системата е разработена съвместно със знаменитите Harman Kardоn и впечатлява с изумително качество на звука, доставено през 13 високоговорителя и уникален въздушно вентилиран събуфер.

Volvo XC40 се предлага с богат избор нива на оборудване. Momentum е най-често срещаният избор на клиентите - високо ниво на оборудване, което подчертава удоволствието от шофирането, както за водача, така и за пътниците в автомобила. Inscription е предпочитаният избор за тези, които търсят още по-високо ниво на комфорт и усещане за лукс, докато R-Design добавя повече динамика и спортен дух на визията на автомобила и преживяването зад волана

ХС40 е изграден на изцяло нова Volvo платформа - CMA (Compact modular vehicle architecture), която ще бъде в основата на всички бъдещи автомобили от серията 40, включително изцяло електрическите. CMA е по-компактна, но също толкова модерно технологична, като SPA платформата на Volvo (Scalable Product Architecture), която е в основата на по-големите SUV модели ХС90 и ХС60, и предоставя същите технологии на задвижване, инфотейнмънт и системи за сигурност.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили