330 лв. за коледни подаръци ще заделят любителите на онлайн шопинга

Най-често даряваме дрехи и козметика

Тази година за Коледа българите, които ползват интернет, ще направят подаръци средно на 8-9 човека на обща стойност над 330 лева. В сравнение със средните разходи миналата година това означава, че хората, които ще купуват подаръци в интернет, ще похарчат със 100 лева повече. Това показва проучване на потребителските навици по поръчка на Pazaruvaj.com.

За намиране на съвършения подарък над три четвърти от активните български потребители на интернет ще използват най-вече онлайн канали. Остава популярно преглеждането на вестниците за акции на магазините (49%), както и разглеждането на витрините на физическите магазини (41%).

Всеки трети смята, че е по-добре направо да попита близките си на какъв подарък ще се зарадват.

Набавянето на подаръците обичайно не започва много рано. В средата на октомври едва 15% от потребителите на интернет са се заели с покупка на коледни подаръци. 39% от потребителите на интернет - приблизително 1,2 милиона души - съзнателно изчакват с покупките до акциите на Черния петък в края на ноември, защото се надяват на голям избор. Като цяло обаче 82% от всички хора оставят купуването на подаръци до последните дни преди Коледа.

Повечето потребители на интернет следят за акции на конкретни видове продукти (56%), но за пазаруване много от тях (46%) черпят идеи от предложенията с намалени цени. На Черния петък 34% от потребителите на интернет планират импулсивно покупките си, тъй като от най-голямо значение за тях е, че ще пазаруват продукти с намаления, а всеки трети купувач ще следи кои продукти ще бъдат намалени най-много и това предопределя какво ще пазарува.

И тази година се очаква във всеки втори подарък да има някакъв вид дреха. Ето някои от най-популярните групи стоки:

- козметични продукти (45%)

- играчки (42%)

- мобилни телефони, таблети и аксесоари (31%)

- обувки (28%)

продукти от развлекателната електроника (23%)

- книги, музика и филми (20%)

- часовници, бижутерия, спортни стоки (18%)

- компютърна техника (16%)

- стоки за бита (14%)

- кухненски машини и аксесоари (10%)

Заедно със стоките обаче - особено сред младите потребители на интернет - все по-популярни стават:

- ваучери за подаръци (17%)

- подаръци свързани с пътуване (12%)

- билети за различни събития (10%)

- а също така и различни изненади свързани с дигитални продукти и абонаменти (7%)

pazaruvaj_christmasgifts_research_2018_press_release_infographic

Изследването е извършено по поръчка на Pazaruvaj.com от GKI Digital през октомври 2018 година. Осъществено е на база онлайн допитване до 811 души.

Коментари

Задължително поле