480 коня въртят задните колела в 911 Carrera S

Porsche разширява новата моделна гама на култовата спортна кола

По-големи турбокомпресори и по-добро охлаждане на сгъстения въздух

За 3,3 сек от 0 до 100 км/ч

В средата на миналата година Porsche стартира обновяването на гамата на култовата спортна кола 911. В началото на 2025-а портфолиото се разширява с включването на Carrera S купе и кабриолет. Този вариант се позиционира непосредствено под Carrera GTS по отношение на мощност, динамика и цена. Същевременно Carrera S предлага някои характеристики, които наистина ще бъдат оценени подобаващо от ценителите на автентичните спортни коли. Една от тези черти е задното предаване, което изпраща изцяло към колелата зад водача силата на 480 коня. С тази впечатляваща визитка Carrera S се явява изцяло бензинова алтернатива на хибридизирания вариант Carrera GTS, при който конете са 541.

Традиционният 3,0-литров боксерен двигател е преработен и усъвършенстван, преди да бъде инсталиран в новата Carrera S. Резултатът е значително превъзходство над предишния модел. Паралелно са увеличени мощността и са намалени емисиите. Ресурсът е с 30 конски сили повече и вече достига 480 конски сили, а максималният въртящ момент възлиза на 530 Нм. Подобренията са постигнати с прилагането на нови турбокомпресор и оптимизиране на охлаждането на сгъстения въздух. 
Върху асфалта Carrera S се изявява като чистокръвен спринтьор и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди. Максималната скорост на движение достига 308 км/ч. Тягата от двигателя се предава на задните колела през 8-степенна трансмисия с два съединителя PDK. При Carrera S няма вариант за механична трансмисия. Такава е на разположение във варианта Carrera T.

Стандартното оборудване в новия модел Carrera S е значително обогатено. Гумите на предния и задния мост вече са с различни размери като широчина и вътрешен диаметър с 20/21-инчови колела. В серийното оборудване влизат също спортна изпускателна система със сребристи накрайници и системата за регулиране на въртящия момент между колелата Porsche Torque Vectoring Plus. Нова спирачна система осигурява подобрение по отношение на динамиката на шофиране. Системата е позната от 911 Carrera GTS и се доставя стандартно с червени спирачни апарати и дискове с размери 408 мм отпред и 380 мм отзад и осигурява изключителна скорост на забавяне.

Извън стандартното оборудване са налични и други допълнителни опции за подобряване на динамичните качества. Купувачът може да поръча доказаната на пистата система Porsche Ceramic Composite Brake и спортното окачване Porsche Active Suspension Management, което включва с 10-милиметра по-нисък клирънс в съчетание със система за завиване на задните колела.

Демпфериращите елементи на хидравликата са оптимизирани в сравнение с тези на предходния модел и осигуряват още по-добро управление с повишена прецизност и с усъвършенствана реакция. Кормилното управление, в комбинация с кормилното управление на задната ос, е по-директно и кинематиката на предния мост е променена. Това гарантира още по-пъргаво и директно управление, като същевременно значително повишава стабилността при високи скорости.

Кожата и задните седалки са серийни

Високите стандарти на Porsche за качество и ексклузивност в новия модел Carrera S са отличителни черти на интериора. Той се предлага стандартно с кожен пакет в черно. Седалки, опори за глава, арматурно табло, панели на вратите и опционалната система на задните седалки в купе версията са тапицирани с гладка кожа. Сгъваемите задни седалки се предлагат без допълнително заплащане като алтернатива на стандартната конфигурация само с две места. При кабриолета задните седалки са стандартни.

Предлага се и опция с още по-широко използване на кожа, покриваща големи части от интериора, включително капака на жабката, страничните панели и основата на седалката. Могат да се добавят контрастни шевове в светлосив цвят.

Като цяло Carrera S се възползва от подобреното стандартно оборудване в цялата нова моделна серия 911. Това включва удобства като матрични LED предни светлини, безжична връзка и зарядно за смартфон. Сред опциите са повдигаща система за предния мост, иновативната HD-матрична LED светлинна система и пакетът Sport Chrono, включително приложението Porsche Track Precision, което е идеално за писта.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Автомобили