Пълен провал на Националната стратегия за безопасност (2011-2020)
Жертвите трябваше да намалеят с 50%, а спадът е едва 12%
Шестотин и петнадесет души са загинали по българските пътища от началото на 2019 г. Данните на КАТ са към 21 декември и показват, че 10 дни преди края на годината жертвите са с 4 повече, отколкото през цялата 2018 г.
Статистиката се прави до 31 януари 2020 г. - един месец след последния ден на предходната година, експерти не изключват броят на убитите при катастрофи у нас да достигне до 640. Очаква се страната ни отново да има коефициент от над 95 загинали на 1 млн. жители от населението, което да нареди пак България или на първо, или на второ място по черната класация по смъртност на пътя, в зависимост от резултатите на Румъния.
Данните показват още пълен провал на Националната стратегия за пътна безопасност (2011-2020), която уж щеше да задължава всевъзможните министерства, агенции и институции да работят така, че жертвите на катастрофи през десетилетието да намалеят с 50%, а ранените с 20%. Във въпросния план дори има посочени числа, които звучат нелепо, ако бъдат сравнени с реалния брой на загинали и ранени (виж таблиците). Например - за 2019 г. стратегията прогнозира 427 убити, а още годината не завършила и те са 615. Очакването е също ранените при катастрофи през 2020 г. да са 6368 души, акато погледнем данните - през всичките 9 от 10 години пострадалите никога не са били по-малко от 8000 души.
Европейският съюз има същата програма за 50% по-малко жертви. Балтийски държави Литва и Латвия плюс Гърция в действителност отчитат спад на загиналите от 38 до 42%. България и Румъния, които през 2010 г. са били редом до тях в черната класация, бележат скромно намаление с едва 12-15%. Средно за ЕС в началото на десетилетието жертвите са били 63 на 1 млн. и са намалели до 47 на 1 млн., което прави спад от около 21%.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш