73 на сто загиват при катастрофи по сухо и ясно време

При лоши атмосферни условия пътищата ни са най-безопасни

Скоростните режими не са съобразени със състоянието на шосетата

КАТ събира все повече данни

По време на снеговалеж, проливен дъжд и мъгла през миналата 2024 г. са загинали 10 души или от 2% от всички 481 убити при катастрофи през годината. Докато когато времето е било сухо, слънчево и благоприятно за движение, загиналите 352-ма души или 73%. Това обявиха вчера в свой анализ от Института за пътна безопасност.

“Изводът, който можем да направим е, че мобилността в България е силно ограничена. По-малкото жертви в лошо време се дължат на по-ниските скорости за движение, които водачите избират при лоши атмосферни условия. Докато при хубаво време организацията на движение и скоростните режими, определени от собствениците на пътя, не са съобразени със състоянието на пътищата”, пишат от Института. Те припомнят, че миналата година загиналите са намалели с 8% спрямо 2023 г.. главно от случайни събития като атмосферните условия, единичните катастрофи с един загинал, сериозните затруднения на трафика и др. При катастрофа, предизвикана от пиян шофьор, е загинал един човек, също един е загинал заради дрогиран шофьор.

От Института за пътна безопасност публикуваха данните за влиянието на времето (виж таблицата), от които става ясно, че служителите на КАТ вече по-подробно събират данни за всяко тежко пътно-транспортно произшествие (ПТП). Това е добро начало към осъществяване на идеята на “Труд news” за цялостен и публичен регистър с файл за всяко тежко ПТП. Целта е там да се записват най-изчерпателни подробности не само от служителите на МВР, а и от стопаните на пътя - АПИ или общините, от инспекторите от автомобилната администрация за вида, марката и състоянието на катастрофиралите превозни средства, дали са със зимни гуми през лятото, или с летни гуми през зимата и т. н. И накрая - в регистъра да фигурират и данни от екипите на Спешна помощ, а после и от лекарите в здравните заведения за бързината на реакция, вида на травмите на пострадалите и т. н. При липсата на такъв регистър България ще продължи да води черната класация в ЕС по убити при катастрофи и никой няма да знае защо.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Крими и право