880 баровци с коли от най-луксозните марки

Нарастват покупките на луксозни автомобили от българи.

Наличните автомобили от най-престижните марки нараснаха с 25%

Бентли, Ламборгини и Ферари се борят за интереса на българите с много пари

В страната има 100 коли Ролс Ройс

В България има и бум в покупките на луксозни автомобили, показват данни на МВР за регистрираните превозни средства. В страната има близо 880 души, които могат да се похвалят, че карат автомобил от някоя от най-скъпите марки - Астън Мартин, Бентли, Бугати, Ламборгини, Лотус, Макларън, Ролс Ройс или Ферари. В рамките на година броят на колите от тези марки в страната е нараснал с 25 на сто. Новите коли на възраст до 5 години от тези марки се увеличават с 40 на сто. При положение, че общият брой на колите в страната нараства само с 3,9%.

В България има 308 автомобила от тези осем марки, за които може да се каже, че са нови и са на възраст до 5 години, показват данните на МВР към 1 юли. Но луксозните автомобили държат високи цени дори и когато вече са навъртели доста километри. Любопитно е, че и българите с големи финансови възможности купуват автомобили на старо. Така плащат по-ниска цена, а на пътя могат да се похвалят, че карат изключително бърз и луксозен автомобил. В рамките на една година регистрираните в страната коли от осемте луксозни марки нарастват със 176 броя и достигат 879 броя. Като увеличението на най-луксозните коли на възраст до 5 години е с 88 до общо 308 броя.

От осемте луксозни марки през последните 12 месеца най-много са продажбите на Бентли, а на второ място с равен резултат са Ламборгини и Ферари. За една години броят на Бентлитата в страната е нараснал с 60 и общият им брой към 1 юли достига 338. Цената на ново Bentley Bentayga започва от 206 хил. долара и стига до 339 хил. долара в зависимост от оборудването. А цената на Bentley Continental GT започва от 245 хил. долара и стига до 370 хил. долара. Крайната цена зависи от екстрите, които поръча купувачът.

Броят на Ламборгинитата в страната за година се увеличава с 33 и вече са регистрирани 170 коли от тази марка. Любопитно е, че автомобилите от тази марка са на второ място след Бентли както по брой на продажбите в рамките на година, така и по общ брой и по брой на колите на възраст до 5 години. При Ламборгини цените на различните модели са в много широки граници. Например цената на ново Lamborghini Aventador започва от 790 хил. долара за базово оборудване, SUV моделът Lamborghini Urus може да бъде купен за 238 хил. долара. Но за Lamborghini Sian трябва да дадете около 3,6 млн. долара.

На трето място сред луксозните марки по присъствие на пазара в България е Ферари. За година автомобилите от тази марка в България са нараснали с 33 и вече са 168 броя. Това са автомобили само за хора с големи финансови възможности. Цената на ново Ferrari 296 GTB започва от 342 хил. долара, а цената на Ferrari Daytona SP3 започва от 2,2 млн. долара.

На следващите три места в класацията за предпочитанията на родните милионери при покупка на автомобил са Ролс Ройс, Астън Мартин и Макларън. Само за година броят на регистрираните в страната автомобили Ролс Ройс нараства с 23 и общо те достигат 100 броя. Цената на нов Rolls-Royce Ghost започва от 355 хил. долара, а цената на Rolls-Royce Phantom започва от 505 хил. долара.

В рамките на година регистрираните автомобили Астън Мартин в страната се увеличават с 15 броя, а при Макларън ръстът е с 6 броя. Но като цяло това са доста рядко срещани автомобили в страната. В България са регистрирани само 51 автомобила Астън Мартин и 33 Макларън. Цената на Aston Martin DB11 започва от 415 хил. долара, а на McLaren Artura от 233 хил. долара.

В страната има и 18 автомобила Лотус, като за година те нарастват със седем броя. В България има и един автомобил Бугати на възраст между 15 и 20 години, показват данните на МВР.

Лексус изпреварва Мазерати

Поршето е най-купувано в луксозния сегмент

2964 души карат Ягуар

Поршето е най-разпространеният модел в луксозния сегмент от пазара.

В луксозния сегмент от пазара на автомобили в България влизат и марки като Порше, Лексус, Мазерати и Ягуар. В този висок сегмент от пазара, най-купуваният автомобил е Порше. За година броят на регистрираните в страната автомобили Порше нараства с 1132 и достига 6997. Ново Porsche Panamera GTS в България може да бъде купено за малко над 332 хил. лв., а за електрическо Porsche Macan трябва да дадете 165 хил. лв. Цената на модела Porsche 911 GT3 RS е доста по-висока - 516 хил. лв.

По-назад в предпочитанията на купувачите са Лексус и Мазерати. В страната има регистрирани 6300 автомобила Лексус и само 499 броя Мазерати. Цената на нов Lexus LS започва от 289 хил. лв., а за SUV автомобила Lexus NX трябва да дадете поне 119 хил. лв.

В страната има регистрирани 2964 автомобила Ягуар. Само за година броят им нараства със 170. В България Jaguar XE може да купите за 117 хил. лв., а за Jaguar I-Pace трябва да дадете около 200 хил. лв.

Всеки втори автомобил е над 20-годишен

Намаляват колите на средната класа

За година общият брой нараства със 154 хил.

Над половината от автомобилите в страната са на възраст над 20 години.

Колите в България се увеличават, но автомобилите на средната класа намаляват. В рамките на година общият брой на регистрираните в страната пътни превозни средства нараства с над 154 хил. и надминава 4,1 млн., показват данни на МВР. В тази бройка влизат не само всички автомобили, но и мотоциклетите и камионите. Леките коли в страната са малко над 3 млн. броя.

На този фон има спад на превозните средства на възраст между 11 и 15 години и между 15 и 20 години. За стандартите на страната ни коли на 11-15 години и малко по-стари карат хора от средната класа. По-новите автомобили са достъпни само за хора с по-високи от средните доходи. А голямата част от населението има коли на възраст над 20 години.

Превозните средства на възраст от 11 до 15 години намаляват с над 8,6 хил. за година, а тези между 15 и 20 години намаляват с над 32 хил. Този спад е характерен за почти всички марки леки коли. Същевременно при по-новите и по-старите коли има значителен ръст. Това означава, че все повече хора от средната класа не могат да сменят автомобила си с по-нов и продължават да го използват, дори когато стане над 20 годишен. А хората с по-високи доходи по-често сменят старата си кола, която е на 3-10 години, с по-нова. Броят на автомобилите на над 20 години вече надминава 2 млн. Над половината от превозните средства в страната са над 20-годишни.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Бизнес