Porsche продължава с обновяването на гамата
Това е последният нов модел Porsche с атмосферен двигател
Пуристичният спортен автомобил Porsche 911 GT3 излиза след фейслифт с по-големи възможности отвсякога, включително за първи път с опция за задни седалки във версията Touring. Което означава, че и най-малките пътници още от ранна възраст вече ще могат да усетят адреналина от несравнимата динамика на модела.
Всеки, който погледне Porsche 911 GT3 в очите (тоест – фаровете), бързо ще забележи, че нещо е различно. Новите матрични LED фарове гарантират, че допълнителните светлини могат да изчезнат от предната престилка и така ще има по-голяма зона за всмукване на въздух. Нов преден дифузьор заедно с модифициран носов лип и ламели на дъното осигуряват подобрена аеродинамика, за която допринасят и модифицираните въздухозаборници и променения заден капак. Задното крило е с нови странични елементи, позиционирани не вертикално, а под ъгъл.
Има и детайлни подобрения по шасито. Предното окачване е с двойки напречни носачи на колело, които са със специален аеродинамично оформен профил. Те увеличават притискащите сили върху автомобила, формирани в арката на колелото при високи скорости и подобряват охлаждането на спирачките. Други модификации са заимствани директно от актуалния още по-спортен модел 911 GT3 RS. Стандартни са спортните гуми 255/35 ZR 20 (отпред) и 315/30 ZR 21 (отзад) с подобрено сцепление на мокра настилка, а като опция могат да се поръчат пистови гуми с хомологация за пътищата.
Също като опция се предлагат магнезиеви колела в пакетите Weissach и Leichtbau, които спестяват ценни девет килограма. Новият 911 GT3 е отслабнал и с още 4,5 кг благодарение на литиево-йонния акумулатор с капацитет 40 амперчаса. По този начин в най-леката си конфигурация моделът тежи само 1420 килограма. Това означава, че всеки киловат от атмосферния високооборотен двигател трябва да задвижва едва 3,8 килограма (2,8 кг/к.с.) в тази най-лека конфигурация.
В задвижващата система няма промени. 4,0-литровият атмосферен двигател все още произвежда 510 к.с. и развива максимална скорост 313 км/ч, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 3,4 секунди. За скоростна кутия има избор между 7-степенна автоматична с двоен съединител и 6-степенна механична трансмисия с леко скъсено предавателно отношение.
Дизайнът на кокпита е подобен на актуалните модели в гамата на 911. За разлика от версиите Carrera обаче 911 GT3 не се стартира с бутон, а с въртящ се превключвател за запалване. Дигиталният инструментален панел в централната част подпомага водача с ясно структуриран дисплей и концепция за управление. Режимът за писта Track Screen намалява размера на дигиталните дисплеи отляво и отдясно на оборотомера до ключови данни, касаещи параметрите на гумите, маслото, водата и горивото и показва оптималния момент за превключване на предавка на водача чрез примигване. Дисплеят на оборотомера може да се завърти, така че граничната зона на изключване от 9000 об./мин да е на маркировката на 12 часа.
Новият модел Porsche 911 GT3 във версията Touring за първи път разполага със задни седалки, които се поръчват опционално. Този вариант е без задно крило, а каросерията напомня на класическата изчистена задна форма на 911.
Като опция се предлагат се предлагат също нови и леки черупкови спортни седалки със сгъваема облегалка и корпус от усилени с въглеродни влакна полимери CFRP. Всяка седалка е оборудвана с интегрирана въздушна възглавница за гръдния кош, електрическо регулиране на височината и ръчно надлъжно регулиране, а като опция се предлага с тристепенно отопление.
Част от облицовката на опората за глава може да бъде премахната, като по този начин се подобрява ергономичността за повечето водачи, когато носят каска при пилотиране на писта. Функцията за сгъване на облегалката позволява достъп до опционалната система от задни седалки. Като алтернатива можете да поръчат адаптивни спортни седалки с електрическо регулиране в 18 посоки.
За първи път при 911 GT3 се предлага пакетът Weissach, характерен досега само за 911 GT3 RS. Този пакет дава още повече персонализирани възможности за конфигурация и по-пълноценно представяне на пистата.
Коментари
Регистрирай се, за да коментираш