Варна ще е домакин на два международни туристически форума

Туроператори отчитат 20% ръст на ранните резервации на немския пазар

На старта на летния сезон Варна ще е домакин на два големи международни туристически форума, съобщиха от общината, която в момента се представя на най-престижното туристическо изложение в Берлин Internationale Tourismus-Börse (ITB).

От 13 до 20 май в морската столица ще се проведе годишната конференция на организацията на независимите пътнически агенции и ваканционни консултанти  RITA AG. В рамките й е предвидена туристическа борса с над 200 участници от агенции и 40 туроператори, хотели и авиокомпании.
Месец по-късно – от 11 до 15 юни, в курорта Златни пясъци ще гостуват 250 водещи представители на туристическия бизнес от Германия, Австрия и Швейцария на промоционалното събитие „Открий България“, насочено към популяризиране на Черноморието като атрактивна дестинация на немския пазар.  

Двата форума са във фокуса на срещите на зам.-кмета Снежана Апостолова на ITB. Тя ще проведе разговори и с представители на големи туроператори като  TUI Group, Coral/Ferien, които проявяват засилен интерес към дестинацията. Обсъждат се възможностите за съвместни маркетингови дейности за популяризиране на туристическите дадености на региона и опциите за целогодишни ваканции, обвързани с различни форми на културен туризъм, винени маршрути, кулинария, археология. 

За 2025 г. големите туроператори на  германския пазар отчитат ръст на ранните записвания средно с 20%, допълниха от общината. Оттам посочват, че от съществено значение за успеха на сезона е разширената летателна програма и осигуряване на допълнителни седалки към Черноморието. Принос за оптимистичните очаквания са и реализираните през 2024 г. рекламни кампании по Програмата на Министерството на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини. По нея Община Варна в партньорство с германските туроператори Alltоurs flugreisen GmBH и Schauinsland Reisen GmbH и летищния оператор „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ успешно реализираха маркетингови активности за популяризиране на морския ни туризъм на стойност близо 800 000 лв.  

Най-четени