Предлага се само най-необходимото
Американската автомобилна индустрия се развива ударно и се появяват нови производители на електрически коли. Поредната млада и непозната за публиката щатска марка Slate е ориентирана към най-ниския ценови сегмент.
Това, което предлага Slate, има огромен потенциал за продажби, защото е точно по вкуса на повечето американци – компактен пикап с две врати, който опционално може да се трансформира в SUV.
Чист и семпъл интериор без големи екрани, но на изгодна цена.
Задвижването е електрическо, което осигурява държавна субсидия и с нея цената пада под 20 000 долара. За такива цени европейците могат само да мечтаят. Най-нетърпеливите купувачи могат веднага да си запазят автомобил срещу капаро за само 50 долара и трябва да си получат колата през 2026 г.
Пикапът Slate е дълъг 4,43 м и има междуосие от 2,77 м. Габаритите са като на градска кола за разлика от повечето големи американски пикапи. Двете места в кабината предлагат достатъчно място, а товарното отделение може да се затвори с покрив и странични панели - така автомобилът се превръща в SUV. Багажното отделение отпред побира почти 200 л, а товарният отсек отзад добавя още 1050 л.
Пикапът Slate може да се трансформира в SUV с добавяне на покрив и странични панели към товарния отсек.
Дизайнът е разработен от бивш служител на Volvo и носи типична скандинавска практичност, чисти и равни повърхности, концентриране само върху най-важното и фокус върху достъпната цена. Ще се произвежда само една конфигурация (пикап) и само в един цвят (сив). Със стикери и фолиране могат лесно да се правят различни цветови комбинаци за цена около 500 долара. Персонализирането на интериора става по същия начин – с добавяне на аксесоари и детайли.
Има само една задвижваща система – електромотор с мощност 150 киловата (204 к.с.), който върти задните колела. Ускорението до 100 км/ч отнема 7 секунди, а максималната скорост е ограничена на 145 км/ч. Ще се предлагат две батерии – малка (52,7 киловатчаса) и голяма (84,3 киловатчаса), които осигуряват пробег съответно 250 и 400 км. Зареждането с постоянен ток може да се извършва с мощност 120 киловата.